x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


3 Google trends in mobiel zoeken

De nieuwe voordeur van je winkel

31/5/2016 - Elke maand bezoeken mensen wereldwijd 1,5 miljard winkels en andere bedrijfslocaties op basis van een mobiele zoekopdracht via Google. Naast dit feitje deelde Google deze week 3 interessante inzichten over mobiele zoekopdrachten naar bedrijfsgegevens.

1. Bron voor informatie

Als mensen ergens heengaan, iets willen kopen of simpelweg iets willen weten, is mobiel zoeken de belangrijkste methode. Sinds oktober 2015 overstijgt het aantal mobiele zoekopdrachten het aantal desktop zoekopdrachten. Ook komt meer dan de helft van al het internetverkeer tegenwoordig van smartphones en tablets.

2. Mobiel zoeken verbindt mensen met de wereld waarin ze leven.

Of je nu de openingstijden van een restaurant zoekt of wilt weten waar de dichtstbijzijnde speelgoedwinkel is: je mobiele telefoon of tablet geeft je dat antwoord. Uit de data van Google blijkt dat 30% van de mobiele zoekopdrachten locatie gerelateerd is. We noemen dit ‘near-me’-zoekopdrachten. In een vergelijking tussen maart 2015 en 2016 waren er 2,1 keer zoveel zoekopdrachten met daarin een openingstijden kenmerk zoals ‘nu geopend’. Een voorbeeld is de zoekopdracht: ‘fietsenwinkel Amsterdam nu open’

Google Maps Zoekopdracht Fietsenwinkel Amsterdam

Voor zoekopdrachten met daarin ‘waar vind ik’, ‘waar koop ik’ of ‘waar krijg ik’ steeg dat met 1,3 keer. Een voorbeeld: ‘waar vind ik de dichtstbijzijnde computerwinkel?’

Google Maps Zoekopdracht Computerwinkel Amsterdam

3. Mobiel zoeken zorgt niet alleen voor mobiele aankopen

Een gebruiksvriendelijke ervaring met jouw bedrijf op een mobiel apparaat hoeft niet alleen tot een online aankoop te leiden. 76% van de mensen die op een smartphone een zoekopdracht deed naar een product of dienst in de buurt, bezocht vervolgens de winkel ook daadwerkelijk binnen een dag. Google heeft berekend dat 28% van die bezoeken uiteindelijk ook leidde tot een aankoop.

Aan de slag dus!

Als je weet dat 1 op de 3 mobiele zoekopdrachten dus een ‘near me’-zoekopdracht is en dat dit in driekwart van de gevallen leidt tot een winkelbezoek, dan is het zonde om hier niets mee te doen. Zorg dat je klanten niet bij de concurrent terechtkomen. Google heeft Google Mijn Bedrijf opgezet om je hierin te ondersteunen. In de Google Mijn Bedrijf-omgeving beheer je in 1 keer je bedrijfsgegevens, zoals openingstijden op Google Maps, Zoeken en Google+. Geen zin om dit zelf te doen? Neem contact op met DTG, wij regelen het dan graag voor je! 

Wouter Koene