x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Google maakt reviews geven stuk eenvoudiger

4/4/2016 – Google heeft het achterlaten van reviews een stuk eenvoudiger gemaakt. In 1 update zijn er 2 dingen veranderd: het inloggen om een review achter te laten is makkelijker geworden en het formulier dat je moet invullen is sterk vereenvoudigd. De updates werden voor het eerst afgelopen donderdag opgemerkt in de VS door Conrad O’Connel.

Geen Google+ meer nodig voor achterlaten reviews
Tot vorige week had je een Google+ profiel nodig om bedrijven te kunnen reviewen, wat voor veel mensen een te hoge drempel was om daadwerkelijk een beoordeling achter te laten.  Sinds afgelopen week is dat niet meer nodig: en Gmail-account is nu voldoende om je mening te kunnen delen, zoals je in bovenstaande afbeelding ziet. Dit is een logisch vervolg op de strategie van Google om Maps en Google+ duidelijker uit elkaar te halen, waar ik eerder dit jaar al over schreef.

Reviews plaats je in Maps
Maps is sinds die update van eerder dit jaar dé plek in het Google ecosysteem om reviews achter te laten. Klik je in Maps op een bedrijfsvermelding dan worden de reviews samen met bijvoorbeeld de openingstijden die de ondernemer zelf heeft ingevuld prominent getoond. Door het beoordelen nu voor meer gebruikers toegankelijk te maken, liggen er ook voor Nederlandse bedrijven meer kansen om deze actief uit te gaan vragen. De aanwezigheid van reviews is voor Google één van de factoren die invloed heeft op de positie in de zoekresultaten en dus de vindbaarheid van je onderneming. 

New Design Google Reviews
Samen met het toegankelijker maken van het plaatsen van reviews, heeft Google het formulier dat daarvoor gebruikt wordt meteen een make-over gegeven. Ga je actief aan de slag om beoordelingen van klanten te vragen, dan is dit wat ze sinds vorige week te zien krijgen: