x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Verbeter uw Google advertentieteksten

10 tips om uw teksten te optimaliseren

Fotograaf kijkt door lens van de camera22 december 2014 - Het is u ongetwijfeld opgevallen: er verschijnen steeds meer advertenties boven en naast uw zoekresultaten in Google. Logisch ook, want deze ‘Google AdWords’ vormen de grootste bron van inkomsten voor Google. Alleen in Nederland levert het de online zoekmachine al meer dan 600 miljoen euro per jaar op.

Google maakt die advertenties dus steeds relevanter én tekstueel aantrekkelijker, waardoor meer mensen zullen doorklikken. Het gevolg? Steeds meer bedrijven strijden om de aandacht en kliks van de ‘zoeker’. Daarom is het des te belangrijker dat uw advertentieteksten er echt uitspringen. We geven u 10 tips om uw teksten te optimaliseren.

Hoe is een advertentie opgebouwd?

Een AdWords advertentietekst bestaat uit 3 bouwstenen:

  • een koptekst van maximaal 25 karakters
  • 2 beschrijvende regels van elk maximaal 35 karakters
  • een zichtbare URL

Alle drie de bouwstenen bestaan uit tekst die u kunt aanpassen. Hoe opvallender (en relevanter!) uw advertentieteksten, hoe meer bezoekers naar uw website doorklikken.

Optimaliseer uw teksten: 10 tips

  1. Begin met een koptekst waarin de zoekvraag wordt herhaald en beantwoord de vraag in de beschrijving. Door de koptekst in vragende vorm te zetten herkent de gebruiker zichzelf in de vraag. Als u de vraag vervolgens in de beschrijving beantwoordt, weet de bezoeker dat u aanbiedt wat hij zoekt.

    Voorbeeld bij de zoekvraag ‘wijnproeven thuis’:
    Afbeelding advertentietekst

  2. Herhaal de woorden uit de zoekopdracht in de advertentietekst. Als u bijvoorbeeld adverteert op ‘traiteur amsterdam’ en zoekwoorden in de tekst herhaalt, dan laat Google deze vetgedrukt zien. Hierdoor valt u meer op.     

  3. Vermeld uw prijs en aanbiedingen. Een prijs in cijfers trekt extra de aandacht én voorkomt dat u betaalt voor bezoekers die de prijs te hoog vinden. Meld altijd uw kortingen, consumenten zijn er gek op!

  4. Sociale bewijslast helpt ook om de consument te overtuigen. Denk bijvoorbeeld aan een tekst als ‘Meer dan 1000 fietsers gingen u voor’. 
          
  5. Als u een merk heeft waar merkenrecht op rust, kunt u het speciale teken voor copyright © gebruiken. Dit teken trekt weer extra aandacht en wekt vertrouwen.

  6. Neem uw belangrijkste verkoopargumenten mee in de beschrijving. Denk aan prijs, levertijden, afstanden, speciale voorwaarden en reputatie. 

  7. Gebruik hoofdletters aan het begin van elk woord. Door hoofdletters te gebruiken trekt u weer extra aandacht en dus extra kliks. Dus niet 'goedkoop dineren in de buurt', maar 'Goedkoop Dineren in de Buurt'. Het is overigens niet toegestaan om een woord helemaal met hoofdletters te schrijven. 

  8. Wees zo specifiek mogelijk. Hoe duidelijker u communiceert, hoe sneller u uw klant begrijpt. Spreek bijvoorbeeld niet over 'snelle bezorging' maar over 'bezorging binnen 24u'. En niet over 'goede service' maar zeg '24/7' bereikbaar'. 

  9. Sluit af met een duidelijke aanzet tot actie, gevolgd door een uitroepteken, zoals: ' Bestel Nu!'. 

  10. Test meerdere advertentieteksten naast elkaar. Google biedt de mogelijkheid om verschillende advertentieteksten aan te maken en te testen per zoekopdracht. Schrijf voor elke zoekopdracht minimaal 3 verschillende advertentieteksten en laat Google deze rouleren. Monitor de resultaten en kies daarna de beste teksten om definitief te gebruiken. U beoordeelt een advertentietekst op de doorklikratio (het percentage van mensen dat op uw advertentie klikt in verhouding tot het totaal aantal mensen dat uw advertentie ziet) en de conversie (het omzetten van bezoekers naar kopende klanten) op uw website.

Door bovenstaande tips goed op te pakken en uw advertentieteksten te optimaliseren kunt u de strijd met uw concurrenten op Google aan. Het resultaat zal het u leren: beter vindbaar in Google en daarom meer bezoekers naar uw website.

Interesse hoe u Google AdWords voor uw bedrijf kunt inzetten? Wij helpen u graag met het opzetten van een AdWords campagne.