x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Google AdWords advertentie-extensies

Meer zichtbaarheid en meer klantcontact

Google AdWords Extensies18 december 2014 - Dat advertenties moeten opvallen weten we allemaal. Google geeft u als ondernemer de mogelijkheid om in Google AdWords uw advertenties te voorzien van een zogenoemde extensie. Deze vergroot de zichtbaarheid van uw advertentie. In dit artikel legt DTG u uit wat verschillende extensies inhouden.

Deze zogenaamde advertentie-extensies geven uw bedrijf meer herkenbaarheid, meer bezoekers naar uw website en meer potentiële klanten die de telefoon oppakken. En een klik op een advertentie met extensies kost niks meer dan een normale advertentieklik. Hieronder beschrijven we de belangrijkste AdWords Extensies voor u als ondernemer, en hoe u deze in kunt zetten voor het verbeteren van uw bedrijfsresultaat.

Locatie-extensie
Als eerste is er de locatie-extensie. Deze uitbreiding op standaard AdWords advertenties maakt het mogelijk om uw adresgegevens weer te geven in de advertenties. Hierdoor valt uw advertentie meer op en stijgt het aantal bezoekers dat via deze advertentie doorklikt naar uw website met gemiddeld zo’n 10%. Daar komt bij dat mensen uw adres direct zien en mogelijk sneller de auto of fiets pakken en bij u langskomen.

Een ander voordeel is dat de advertenties in veel gevallen automatisch getoond worden voor mensen die in uw buurt zoeken naar uw dienst en mensen die gericht op uw plaatsnaam zoeken. Ook op smartphones bent u op deze manier sneller vindbaar, omdat locatie daar extra belangrijk is. Een klant die door uw wijk rijdt en via zijn smartphone op zoek is naar een bloemist weet u zo sneller te vinden.

Voorbeeld advertentie met locatie: bloemist Amsterdam flowers
Voorbeeld Google AdWords extensie locaties
Oproepextensie

Een tweede belangrijke extensie voor u als ondernemer is de oproep extensie. Met deze extensie kunt u de zoeker direct uw telefoonnummer tonen en kan deze met één klik vanaf de smartphone direct telefonisch met u in contact komen. De telefoontjes die u zo ontvangt, kunnen bovendien door Google doorgemeten worden, zodat u ook goed weet hoeveel dit kanaal oplevert. Tevens is het mogelijk deze extensie te deactiveren buiten uw werktijden zodat er dan geen ongewenste telefoontjes binnen komen. In bovengenoemd voorbeeld heeft amsterdamflowers.nl naast de locatie-extensie tevens de oproepextensie geactiveerd waardoor klanten direct kunnen bellen voor het laten bezorgen van een bos bloemen.


Sitelinkextensie

De sitelinkextensie is één van de eerste extensies die Google heeft gelanceerd en een zeer belangrijke voor de zichtbaarheid van uw advertentie. Doordat uw advertentie met sitelinks meer ruimte op de resultaatpagina krijgt, valt het oog van uw klanten eerder op uw advertentie. Een toename in het aantal advertentiekliks van 30% is geen uitzondering! 

In onderstaand voorbeeld heeft fietswinkel Hans Struijk de sitelinks ingezet voor een verwijzing naar drie speciale pagina’s op zijn site:

  • ‘Alle Winkels’ verwijst naar een overzichtspagina met alle winkels van Hans Struijk.
  • ‘Racefiets, nu 40% korting’ verwijst naar een aanbiedingspagina met korting op racefietsen.
  • ‘De Aanbiedingen’ verwijst naar een algemene aanbiedingspagina met aanbiedingen voor allerlei typen fietsen.
Voorbeeld Google AdWords extensies Sitelinks
Dankzij de sitelinkextensie ziet een potentiële klant op deze manier direct dat Hans Struijk iets in de aanbieding heeft.
De bovenstaande extensies worden helaas niet altijd bij uw advertentie getoond en Google is niet heel duidelijk over wanneer dat precies wel of niet gebeurt. In de praktijk blijkt het belangrijk te zijn hoog in de lijst met adverteerders te staan om zoveel mogelijk vertoningen met sitelinks te krijgen.

Meer zichtbaarheid en meer klantcontact
Samengevat bieden AdWords Extensies u de mogelijkheid om sneller en beter in contact te komen met uw doelgroep. Dankzij de locatie-extensie weten mensen uw bedrijf ook fysiek te vinden en bent u beter vindbaar voor klanten in de buurt. De oproepextensie maakt dat klanten niet alleen doorklikken naar uw website maar ook via de telefoon met u in contact kunnen komen. En de sitelinkextensie stelt u in staat extra op te vallen en aandacht te geven aan belangrijke pagina’s op uw website. 

Wilt u eens sparren met een online specialist en samen bepalen wat voor uw site goed zou werken? Neem dan gerust contact op via (020) 408 64 00. Wij helpen u graag.