x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


E-mailmarketing is onmisbaar

Hoe adverteert u effectief via e-mail?


12 mei 2015 - E-mailmarketing is niet meer weg te denken uit de commerciële wereld. Ongeveer 60% van de Nederlandse consumenten begint de dag met het openen van de mailbox en maar liefst 88% checkt iedere dag zijn e-mail. Een advertentiekanaal met veel potentie dus. Maar hoeveel klanten kunt u via e-mailmarketing bereiken? En wat levert dit daadwerkelijk op?

Succesfactoren e-mailmarketing
Vergelijk e-mailmarketing eens met adverteren door de fysieke brievenbus:

  • Hoe meer adressen uw post ontvangen, hoe groter uw bereik.
  • Hoe meer mensen de post openen, hoe meer uw boodschap wordt gelezen.
  • Hoe relevanter uw boodschap voor de ontvanger, des te groter de kans dat de lezer actie onderneemt. 

Voor e-mailmarketing gelden dezelfde regels: u wilt zoveel mogelijk adressen bereiken, dat uw e-mails zoveel mogelijk worden gelezen en dat uw boodschap de lezer aanspreekt.

Nieuwsbrief als effectieve e-mailmarketing
Een digitale nieuwsbrief is één van de bekendste vormen van e-mailmarketing. En biedt kansen om uw lezers op de hoogte te houden van ontwikkelingen in uw bedrijf. U heeft waarschijnlijk een lijst met e-mailadressen van klanten, relaties en geïnteresseerden waar u uw nieuws, aanbieding of andere berichten heen kunt sturen. Het mooie van e-mailmarketing is bovendien dat u uw boodschap ‘dynamisch’ kunt maken. Dit betekent dat u de inhoud van de boodschap kunt aanpassen aan de ontvanger. Heeft u meerdere vestigingen in Nederland? Dan kunt u lezers alleen de foto, een adres en de openingstijden laten zien van de vestiging het dichtste bij hen in de buurt. Zo ontvangt iemand uit Amsterdam dus een andere boodschap dan iemand die in Haarlem woont. Hierdoor deelt u relevante informatie met uw lezers.

Meten en optimaliseren
Hoe vaak stelt u zich de vraag: ‘Hoeveel mensen lezen mijn folder eigenlijk?’. In tegenstelling tot de fysieke post via de brievenbus, kunt u met e-mailmarketing precies meten hoeveel consumenten daadwerkelijk uw e-mailbericht hebben geopend. Zo krijgt u een goed beeld van het aantal ontvangers dat uw boodschap ook daadwerkelijk heeft gezien.

Nog beter is om te kijken naar het aantal mensen dat echt tot actie overgaat op basis van uw e-mail. Klikken zij op linkjes naar het productaanbod op uw website? Bekijken ze uw productvideo in de mail? Het is mooi als ze uw berichten zien, maar uiteindelijk wilt u natuurlijk dat zij uw (web)winkel bezoeken of het contactformulier invullen.

Leren van de cijfers
U kunt een nieuwsbrief versturen via een e-mailprogramma. Mailchimp is bijvoorbeeld een programma dat u tot 2000 e-mailadressen gratis kunt gebruiken. Een dergelijk programma biedt u inzicht in het resultaat van uw mailing: de cijfers vertellen u haarfijn wat uw e-mailcampagnes opleveren. Dit stelt u in staat om de mailings inhoudelijk te verbeteren. Denk hierbij aan een andere schrijfstijl, andere foto’s of een andere onderwerpregel. Met steeds betere en relevantere content stimuleert u de kliks naar uw website en daarmee de kans op meer omzet.

Ook leerzaam: wanneer een grote groep uw laatste 5 berichten niet heeft geopend, kunt u onderzoeken wat de reden is dat ze niet geopend hebben. Ligt dit aan de dag van verzending of misschien aan de onderwerpregel? Iedere keer dat u een mail stuurt kunt u iets van deze punten testen. Geeft dit nog geen verbetering? Dan hoeft u deze groep niet meer te mailen.

Conclusie
E-mailmarketing is een waardevol advertentiekanaal. Zeker omdat u veel kunt meten en optimaliseren. Zorg wel dat u op de hoogte blijft. De digitale wereld gaat snel. Iets dat vandaag goed werkt, kan volgende week de plank volledig mis slaan.