x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Mijn website hoger in Google

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Goede en aansprekende content met contentcuratie1 april 2016 - Google is niet meer weg te denken van het internet. Alleen al in Nederland heeft deze zoekmachine een enorm marktaandeel van 91% op desktop, 98% op smartphone en 97% tablet. Wereldwijd gezien verwerkt Google ruim 3.5 biljoen zoekopdrachten per dag. Dat zijn ongeveer 40.000 zoekopdrachten per seconde!

Meer bezoekers op uw website? Dat kan met Google AdWords!

Check uw kansen op Google

Ook onder uw doelgroep is de kans groot dat zij als eerste bij Google ten rade gaan. Oftewel, goede vindbaarheid en een hoge positie in Google zijn kritieke succesfactoren voor uw bedrijf.

Twee manieren om hoger in Google te komen 
Nadat iemand een zoekopdracht bij Google heeft ingegeven, toont de zoekmachine een lijst met zoekresultaten. Die zijn er grofweg in twee varianten:
  1. Betaalde zoekresultaten die u moet kopen via Google Adwords (SEA).
  2. ‘Gratis’ zoekresultaten waar u minder invloed op heeft, maar die ook niks kosten (SEO).
In onderstaand voorbeeld ziet u de advertenties met oranje omlijnd en de gratis resultaten in de groene box:

Goed vindbaar in Google

Adverteren met Google AdWords

De betaalde zoekresultaten noemen we ‘gesponsorde zoekresultaten’. Het zijn eigenlijk advertenties die u kunt inkopen op zoekopdrachten. Via het advertentieplatform van Google kunt u per zoekopdracht aangeven wanneer uw advertentie wordt getoond en aan welke doelgroep. U betaalt vervolgens alleen als er op uw advertentie wordt geklikt en er een bezoeker naar uw site komt. Voor alleen de vertoning van de advertentie hoeft u dus niet te betalen.

Of uw advertentie daadwerkelijk wordt vertoond, hangt van vele factoren af, zoals de prijs die u en uw concurrenten willen betalen voor een klik. De tekst die wordt getoond aan de gebruikers kunt u zelf bepalen.

Hoger in Google door SEO

De gratis resultaten van Google zijn de zogenaamde ‘organische’ zoekresultaten. Deze zijn niet te koop en ook niet helemaal zelf te beïnvloeden. De algoritmen van Google bepalen op basis van uw website en de websites van uw concurrenten de volgorde van de resultaten. Dit is een ingewikkeld proces waar u slechts voor een klein deel invloed op kunt uitoefenen via zoekmachine optimalisatie technieken. Dit wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. In het artikel’ SEO: wat is het en hoe zet ik het slim in als ondernemer?’ leggen we uit wat SEO precies inhoudt en hoe u het kunt inzetten.

Zijn uw teksten geoptimaliseerd?

Naast een technisch optimale website is het voor de organische zoekresultaten ook belangrijk dat de teksten op uw website goed zijn. De woorden die uw doelgroep intikt als ze naar uw product of dienst op zoek zijn, moeten op uw website voorkomen. Anders vindt Google u niet.

Hoe populair is uw website?

Naast uw eigen website kijkt Google ook nog eens naar andere websites om de positie van uw pagina in de zoekresultaten te bepalen. Wanneer veel relevante websites via een linkje uw website vermelden, heeft u meer kans om hoger in Google te verschijnen. Zie zo’n linkje als een aanbeveling van een andere website. Hoe meer aanbevelingen, hoe hoger u verschijnt. Het proces om meer linkjes van andere websites te krijgen, heet linkbuilding.

Ontdek uw kansen op Google