x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


5 zoektypen van Google AdWords

Wat betekent dit voor u als ondernemer?

Google AdWords matching aangepast10 juli 2015 - Het is een bekend gegeven. Een zoektocht naar leveranciers van producten en diensten begint vaak bij Google. De gebruikte zoektermen ‘matcht’ Google met advertenties van aanbieders. Google doet dit op 5 verschillende manieren en noemt dit de zoektypen. De veelgebruikte Engelse term is: match types. In dit artikel leest u wat de verschillende zoektypen zijn.

De 5 zoektypen van Google AdWords
Wie gebruikmaakt van Googles’ advertentieprogramma kan kiezen uit 5 verschillende match types: broad match, broad modified, phrase match, exact match en negative match.

1. Broad match (breed zoeken)
Dit is de standaard en meest brede vorm van matching. Uw advertenties worden ook getoond bij zoekopdrachten die spelfouten, synoniemen, gerelateerde zoekopdrachten en andere relevante varianten bevatten. Voorbeeld: u adverteert op ‘meisjesfiets’ en uw advertentie wordt ook op ‘damesfiets’ getoond.

2. Broad modified (breed zoeken, maar beperkter)
Uw advertenties worden getoond bij zoekopdrachten die bepaalde termen bevatten (of sterk gelijkende varianten ervan), maar geen synoniemen. De volgorde van de termen in de zoekopdracht is niet relevant.
Voorbeeld: u adverteert op ‘+meisjes +fiets’ en uw advertentie wordt ook op ‘fietsen voor een meisje’ getoond.

3. Phrase match (woordgroep)
Uw advertenties worden getoond bij zoekopdrachten die een woordgroep zijn of sterk gelijkende varianten van die woordgroep. Voorbeeld: u adverteert op ‘meisjesfiets kopen’ en uw advertentie wordt ook op ‘goedkope meisjesfiets kopen’ getoond.

4. Exact match (exacte overeenkomst)
Bij dit match type worden uw advertenties getoond bij zoekopdrachten die exact overeenkomen met de term, of met sterk gelijkende varianten van die exacte term. Voorbeeld: u stelt een exacte match voor [meisjesfiets] in en uw advertentie verschijnt ook op ‘meisjesfietsen’, maar niet op ‘damesfiets’ of ‘meisjesfiets kopen’.

5. Negative match (uitsluitingszoekwoord)
Met het gebruik van uitsluitingszoekwoorden filtert u niet-relevant verkeer. Daarmee voorkomt u dus ongewenste klikken. Voorbeeld: als u fietsen verkoopt is het handig om -'gratis' als uitsluitingswoord toe te voegen. Uw advertentie wordt dan niet weergegeven wanneer mensen op zoek zijn naar gratis fietsen.

Maakt u nog geen gebruik van Google AdWords en wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 62 86.