x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Head 1


15 december 2014 - Google houdt van updates. Regelmatige aanpassingen aan de zoekmachine maken de resultaten voor de eindgebruikers beter. Eerder gaven we al
een overzicht van de belangrijkste updates en beschreven we wat de Hummingbird update voor u betekent. In dit artikel gaan we dieper in op de meest bekende en invloedrijkste aanpassingen: de Panda updates.

Google Panda: goede content wordt beloond

Google Panda is de naam van een zeer bekende en omvangrijke verandering van Google aan haar werkwijze. Deze update stamt uit februari 2011 en heeft als doel websites met hoogwaardige kwalitatieve teksten beter vindbaar te maken. Tegelijkertijd werden webpagina’s met slechte content bestraft met lagere posities. Sinds 2011 zijn er al vele van dergelijke updates geweest die allemaal de naam Panda meekregen, voorzien van steeds een ander versienummer. Onlangs werd Panda update 4.1 doorgevoerd.

Van topresultaat naar pagina 3

Tijdens zo’n update veranderen voor veel websites de posities in de zoekresultaten. De website van een yogaschool in Amsterdam stond bijvoorbeeld vóór een update op positie 1 voor de zoekopdracht ‘wat is bikram yoga’. Na een Panda update kan de website ineens niet meer in de top20 voorkomen. Het moge duidelijk zijn dat dit geen gewenste ontwikkeling voor elk bedrijf is.

Wat kunt u hiertegen doen?

Het centrale idee achter de Panda updates van Google is om de gebruikers van Google zo snel mogelijk te helpen. Dat betekent: zo snel mogelijk een goed antwoord op hun zoekvraag presenteren. Het beste antwoord probeert Google te vinden op het web en bovenaan de resultaten te zetten. Maar wat maakt iets tot een goed antwoord? In de ogen van Google zijn dat pagina’s die voorzien zijn van hoogwaardige content die de gebruiker voorziet van context en antwoorden. Dat is net zo abstract en generiek als het klinkt. Het is voor Google lastig om concreet aan te geven wat iets tot een goede webpagina maakt, maar er zijn wel een aantal praktische richtlijnen die we kunnen geven.

Richtlijnen: wat wel te doen op uw site?

  • Schrijf kwalitatieve informatieve teksten. Denk vanuit de lezer en probeer zo goed mogelijk te informeren op een manier die de bezoeker echt helpt. Verkoop dus niet alleen de eigenschappen van uw product, maar leg ook uit hoe deze uw doelgroep echt kunnen helpen.
    Voorbeeld: ‘Deze waterkoker heeft een vermogen van 1200 Watt. Hierdoor kookt een liter water op kamertemperatuur al binnen 90 seconde’.

  • Probeer volledig te zijn. Voorzie de informatie van context, zodat de lezer beter kan beoordelen wat het voor hem of haar betekent. Leg bijvoorbeeld uit in welke situaties uw product het beste werkt en voor welke situaties beter een ander product kan worden gekozen.
    Voorbeeld: ‘Deze fitness bootcamp is met name geschikt voor mensen die al regelmatig 10km rennen en die afstand sneller willen afleggen. Ren je nog niet zo ver? Kijk dan eens naar ons aanbod bij rentrainingen.’

  • Probeer iets unieks en relevants toe te voegen. Over heel veel onderwerpen is er online al goede informatie te vinden. Door iets unieks toe te voegen aan de bestaande kennis op het internet krijgt u onderscheidend vermogen. Dit wordt uiteindelijk herkend en resulteert in betere posities in de zoekresultaten.

Richtlijnen: wat niet te doen?

  • Vermijd tik- en spelfouten. Goed taalgebruik wordt door zowel uw doelgroep als Google gewaardeerd.

  • Kopieer geen teksten van anderen. Google houdt niet van ‘dubbele content’ op het web. Schrijf dus altijd uw eigen originele teksten.

  • Voeg geen overbodige zoekwoorden aan uw teksten toe. Vroeger wilde het nog wel eens helpen om teksten vol te stoppen met woorden waarvoor u bovenaan in de zoekmachines wilde komen. Dit wordt niet meer gewaardeerd en zelfs bestraft met lagere posities. Schrijf dus goed lopen zinnen zonder overdreven vaak een bepaald zoekwoord te herhalen.

Google is volop in beweging

Google voert continu aanpassingen door om de zoekresultaten te verbeteren. Door u bewust te zijn van de Panda updates en de gedachte erachter kunt u hierop anticiperen en er uw voordeel mee doen. Goede teksten helpen u aan betere posities in de zoekresultaten, meer bezoekers en als het goed is meer klanten!