x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Kwaliteitsscore Google

Wat is het en hoe verbetert u deze score?

Afbeelding kennisartikel11 juni 2015 - Adverteren met Google AdWords heeft niet altijd te maken met het budget dat u bereidt bent in te zetten. Het heeft ook te maken met de kwaliteit van de campagne. Om te bepalen of een campagne goed is of niet, heeft Google de zogenaamde Kwaliteitsscore. In dit artikel leest u wat deze kwaliteitsscore inhoudt en welke acties de kwaliteitsscore kunnen verhogen.

Wat is een kwaliteitsscore?
Om ervoor te zorgen dat bezoekers blijven terugkomen bij Google, is het belangrijk dat ze vinden waar ze naar op zoek waren. Het is voor Google dan ook essentieel dat de advertenties die getoond worden bij de zoekopdracht, relevant en van goede kwaliteit zijn. Daarom kijkt Google niet alleen naar het budget dat een campagne bevat, maar ook naar de kwaliteitsscore van de campagne. De kwaliteitsscore geeft een schatting van hoe relevant uw advertenties, zoekwoorden en landingspagina's zijn voor degene die uw advertenties te zien krijgt.

Om de kwaliteitsscore te berekenen kijkt Google onder andere naar de volgende zaken:

  • Verwachte CTR (doorklikratio)
    Op basis van historische resultaten, kijkt Google hoe groot de kans is dat er op uw advertentie geklikt gaat worden.
  • De relevantie van de advertentie ten opzichte van de zoekopdracht
    Als uw advertentietekst interessant is voor de gebruiker van Google op dat moment, wordt uw advertentie getoond. Dit voorkomt dat een advertentie van een schilder in Breda wordt getoond aan een gebruiker die op zoek is naar een kapper in Groningen.
  • De kwaliteit van uw website
    Hierbij wordt gekeken naar de relevantie van de content (tekst en plaatjes) die op uw website staan. Om te voorkomen dat iemand bijvoorbeeld adverteert met BMW's, maar dat de website alleen over Mercedes gaat. Ook wordt gekeken naar de transparantie van de website. Zo is het voor tandartsen bijvoorbeeld verplicht om een duidelijke prijslijst te vermelden op de website. Meer tips om uw website te verbeteren, vindt u in de kennisartikelen over websites.

Waarom is een hoge kwaliteitsscore belangrijk?
Doordat Google de gebruiker van de zoekmachine op de eerste plek zet, kunt u zich misschien voorstellen, dat kwaliteit belangrijker is dan budget. Als u dus een goede kwaliteitsscore heeft, dan hoeft u minder te betalen voor een betere positie in Google. Dit houdt dus in dat u met een hoge kwaliteitsscore, meer kliks voor hetzelfde geld krijgt. Wie wil dat nou niet?

Wat kunt u doen voor een betere kwaliteitsscore?
Om de kwaliteitsscore van de campagne te verbeteren, kunt u zoekwoorden en advertentieteksten beter aan laten sluiten op de zoekopdracht van de gebruikers. Wanneer uw Google AdWords campagne bij DTG loopt, kijken wij zeer regelmatig naar de kwaliteitsscore en passen de campagne waar mogelijk aan. Er is echter een belangrijk onderdeel van de kwaliteitsscore waar u zelf invloed op kunt uitoefenen: uw website.

Door regelmatig uw website aan te passen, blijft deze niet alleen up-to-date voor de bezoekers, maar krijgt u ook een hogere kwaliteitsscore. En daarmee een hogere positie in Google. Let bij het controleren van uw website niet alleen op de tekst, maar ook op de werking van uw website. Laadt de website bijvoorbeeld wel snel genoeg? Werken alle foto’s en linkjes? Staan er misschien pagina’s op die helemaal leeg zijn? Regelmatige controle van uw website helpt bewust of onbewust bij het verhogen van uw kwaliteitsscore.

Wilt u eens sparren met een online specialist en samen bepalen wat voor uw site goed zou werken? Neem dan gerust contact op via (020) 408 64 00. Wij helpen u graag.