x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Mond-tot-mondreclame

Het belang van online ambassadeurs


5 juni 2015 - Uit onderzoek blijkt dat mond-tot-mondreclame het beste werkt. Daar kan geen advertentie, commercial of interview tegenop. De mening van een bekende is staat voorop. En online is het bereik van die bekende grenzeloos. Tijd dus om uw online ambassadeurs te vinden en hen in te zetten om hun positieve ervaring met uw product door te vertellen.

Wat is een online ambassadeur?
Een online ambassadeur is een persoon of een groep personen die online positief over u spreekt, bijvoorbeeld iemand die een blog schrijft over uw product of uw bedrijf. Maar het kan ook iemand zijn die uw product heeft gekocht en tegen zijn vrienden vertelt wat hij aan het product heeft gehad.

Vinden en gevonden worden
Beide. Door op social media te zoeken naar de naam van uw product of dienst of naar woorden die eraan gerelateerd zijn, vindt u mensen die over u of uw product praten.

Stel: u verkoopt sokken in Zwolle. Dan is het voor u interessant te weten wie er online over sokken praten. U kunt dat per social medium uitzoeken door het woord sokken in te voeren in de zoekbalk van de desbetreffende site. In de Google-zoekbalk geeft u bijvoorbeeld Twitter:sokken in en u ziet alle openbare tweets waar het woord sokken in voorkomt. Volg vervolgens de personen op social media die positief over u praten zodat zij weten dat u online bent en deel relevante informatie met ze. Met die relevante informatie kunnen zij hun mening over uw product beter onderbouwen of geactiveerd worden om een nieuwe ervaring op te doen. Behalve de gratis mogelijkheden van social media zelf, kunt u ook zoeken met betaalde systemen zoals Coosto, Tracebuzz, Finchline en Buzzcapture.

Maak het de online ambassadeur makkelijk

  1. Koppel uw vestigingsadres aan uw Facebookpagina, hiermee geeft u uw bezoekers de mogelijkheid om beoordelingen en recensies achter te laten.
     
  2. Maak op LinkedIn een bedrijfspagina aan. Hoe u dat doet, leest u hier: bedrijfspagina toevoegen. Vul op die bedrijfspagina het onderdeel ‘Producten en Diensten’ zo uitgebreid mogelijk in met alles wat u doet. U geeft daarmee uw klanten de mogelijkheid om een aanbeveling achter te laten op uw product of dienst. Elke aanbeveling kan door door het hele netwerk van de tevreden klant gezien worden. 

  3. Google kent ‘recensies’ waarmee iedereen zijn mening over uw bedrijf kan achterlaten. Registreer uw bedrijf dan bij Google places. Op deze manier komt uw bedrijf veel hoger in de zoekresultaten van Google. Bovendien kunnen mensen bij uw vermelding een recensie over u achterlaten.

  4. Integreer een klantbeoordelingstool in uw website. Dit kan bijvoorbeeld met de tool Klantenvertellen.nl. Op uw website zien bezoekers in één oogopslag hoe tevreden huidige klanten zijn. Dat straalt vertrouwen uit. 

Mond-tot-mondreclame: van onschatbare waarde
Of u wel of niet luistert: mensen praten toch wel over u. In positieve en in negatieve zin. Om op de hoogte te blijven van wie waar over u praat, kunt u bijvoorbeeld Google Alerts instellen. Met dedoor u zelf gekozen trefwoorden scant Google dagelijks voor u het hele internet en waarschuwt u per mail wanneer er relevant nieuws voor u is. U hoeft zo niets meer over uw bedrijf en dienstverlening te missen. Er zijn ook talloze slimme tools om deze online conversaties te monitoren en er ook snel op te reageren. In het artikel 'Zes social media tips: klein budget, groot effect!' bespreken we een paar tools. En wilt u weten hoe u het beste kunt reageren op uw online ambassadeurs? In het artikel 'Positieve en negatieve reacties online: hoe ga ik daarmee om?' helpen we u op weg.