x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Tips om online nieuwe klanten te werven

4 tips voor warme leads

Jonge man plukt fruit8 januari 2015 - Het vinden van nieuwe klanten is een uitdaging voor veel ondernemers. Online goed gevonden worden speelt een steeds grotere rol, elke bezoeker van uw website is ten slotte een potentiële klant. Oftewel een warme lead. Het verkrijgen van die online leads kan helpen bij het vinden van nieuwe klanten. Wat is online leadgeneratie en hoe kunt u het succesvol inzetten? Wij leggen het u graag uit.

Leadgeneratie: koude en warme leads

U weet waarschijnlijk maar al te goed hoe lastig het is om aan willekeurige personen iets te verkopen. Bij mensen die al een interesse hebben voor uw product of dienst, is de kans groter om een verkoop te realiseren. Het vinden van die mensen en het verzamelen van hun contactgegevens heet leadgeneratie.

Leads zijn er in twee smaken: koude en warme leads. Een koude lead is iemand die verder van de aankoop af staat dan een warme lead. Denk bijvoorbeeld aan iemand die voor de etalage van uw winkel staat (koude lead) versus iemand die binnenkomt met een concrete vraag naar een product (warme lead). De kunst van leadgeneratie is zoveel mogelijk warme leads te verzamelen zodat u uw product of dienst kunt aanbieden.

Hoe zorgt u voor warme leads?

Lijkt uw website op een online informatiebrochure? Dat is jammer, want een website is bij uitstek geschikt voor leadgeneratie. Elke bezoeker van uw website komt daar met een reden: iemand is op zoek naar uw contactgegevens, geïnteresseerd in meer achtergrond over uw bedrijf of juist nieuwsgierig naar het laatste productnieuws. Allemaal momenten waarop u kunt vragen om contactgegevens van de bezoeker, die zomaar eens klant zou kunnen worden. Maar hoe?

We geven vier manieren om via uw website contactgegevens van uw bezoekers te verkrijgen, oftewel ‘warme leads' te genereren.

1. Contactformulier

Plaats een contactformulier op uw website. Hiermee kan een bezoeker laten weten dat ze met u in contact willen komen en aangeven waarover dat contact moet gaan. Een voordeel van zo’n formulier boven het tonen van uw e-mailadres is dat u op die manier veel spam berichten voorkomt.

2. Offerte aanvraag

Bied uw klanten de mogelijkheid aan om een offerte aan te vragen. Als u producten verkoopt die eenvoudig te offreren zijn, vraag dan uw bezoeker om gedetailleerdere informatie voor een offerte op maat. Verkoopt u bijvoorbeeld schuifpuien, dan kunt u vragen naar de gewenste afmetingen en materialen en een maatwerk offerte sturen.

3. Nieuwsbrief abonnement

Levert u een dienst of product waar regelmatig iets interessants over te melden is? Of bevindt u zich in een dynamische branche met veel nieuwe ontwikkelingen? Overweeg dan eens een periodieke nieuwsbrief uit te geven. Uw doelgroep stelt het vaak op prijs geïnformeerd te blijven en geven in ruil daarvoor maar al te graag hun contactinformatie. Denk bijvoorbeeld aan maandelijkse onderhoudstips als garagehouder of aan wekelijks financieel nieuws als beleggingsadviseur.

4. Downloads

Bied uw specifieke kennis als download aan in ruil voor contactinformatie. Denk aan bijvoorbeeld whitepapers met gedetailleerde informatie over de IT-markt, aan presentaties met eigen onderzoeksresultaten of een video-tutorial over het decoreren van een bruidstaart. Door de download te koppelen aan een registratie komt u in contact met klanten die echt geïnteresseerd zijn.

Uw website is een belangrijk kanaal in het contact met uw doelgroep. Door uw doelgroep te stimuleren contactgegevens achter te laten doet u actief aan leadgeneratie. Deze leads maken het u een stuk gemakkelijker om daadwerkelijk nieuwe klanten te genereren. Aan de slag dus!