x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Online acties

Een boost voor uw bedrijf!

Online acties9 januari 2015 - Iedere ondernemer roept wel eens een actie in het leven: 2 boeken voor de prijs van 1, voorrang op nieuwe producten voor vaste klanten van een webshop of deze maand een flinke korting bij een bestelling. Maar hoe gaat u online het meest effectief om met acties?

We zetten enkele kenmerken en tips op een rij. Hoewel u bij online acties snel in de verleiding komt het anders (lees: groter) aan te pakken, laat juist de ouderwetse aankondiging van een actie op een krijtbord belangrijke kenmerken zien van een goede online actie:

  • 1 boodschap (men ziet in 1 oogopslag wat er aan de hand is)
  • Snel te realiseren (waardoor u kunt inspelen op hypes, de actualiteit of zelfs het weer)
  • Makkelijk te delen (mond tot mond = mond tot muis)
Online acties krijtbord

Het doel van een online actie hoeft overigens niet altijd verkoop gerelateerd te zijn. Denk bijvoorbeeld aan uw naamsbekendheid vergroten, de introductie van een nieuw product of meer fans op Facebook. Daarnaast kan uw online actie natuurlijk ook uw offline opening, feest of ander evenement ondersteunen. Zo kunt u via social media aankondigen dat de eerste 20 gasten bij uw zojuist geopende restaurant een gratis fles wijn mee naar huis krijgen.

Factoren voor succes
Een online actie heeft weliswaar meer potentieel bereik dan een poster in de etalage, maar heeft tegelijkertijd meer concurrentie van acties van anderen. Opvallen is dus een must. Bijvoorbeeld door het gebruik van humor. Het filmpje voor de release van de iPhone5 in Nederland is een mooi voorbeeld, dat meer dan 3 miljoen keer werd bekeken op YouTube.

Een andere belangrijke succesfactor van online acties is, zoals u op de zaak ook doet, het persoonlijk aanspreken van uw doelgroep. Wanneer u tijd steekt in het leren kennen van uw klanten en op social media persoonlijk reageert op vragen, onderscheidt u zich van 'anonieme' banners of andere advertenties. Kopieer in ieder geval niet klakkeloos uw tekst of beeld van het ene medium naar het andere, maar gebruik op Twitter, Facebook en op uw eigen website steeds een tekst die past bij het medium.

Uitvoering: wat wel en wat liever niet?
Kortingswebsites als korting.nl brengen uw actie relatief goedkoop - maar wel op een onpersoonlijke manier - onder de aandacht. Overigens heeft de ouderwetse e-mailnieuwsbrief ook alle kenmerken voor een geslaagde online actie. Bedenk wel dat u toestemming van de ontvanger nodig heeft om een e-mailnieuwsbrief te sturen.

Creëer een buzz
Uw online actie zit goed in elkaar en kan gedeeld worden. Maar het liefst wel zo veel mogelijk! Hoe creëer je die zogenaamde 'buzz'? Er is weliswaar een dosis geluk voor nodig, maar deze aandachtspunten helpen u verder:

  • Vertel net niet alles. Nieuwsgierigheid zorgt voor doorklikken.
  • Maak uw actie exclusief. Men hoort graag bij een select gezelschap.
  • Maak uw actie beperkt. Nu of nooit!
  • Maak gebruik van mensen die op social media veel volgers hebben. Bekende Nederlanders zijn voor kleine ondernemers moeilijk te strikken, maar wellicht zit er een bekende stadsgenoot binnen uw netwerk of een invloedrijke blogger. Hen belonen met gratis producten of een betaling kan best. Zorg alleen wel dat zij dat ook eerlijk kunnen vertellen aan hun volgers.