x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Head 1

DTG.nl adviseert MKB: online adverteren voor de koopjesjager
27 september 2013 - Het zijn barre tijden voor de gemiddelde consument. Door de crisis is er simpelweg minder te besteden. Daardoor is een steeds grotere groep consumenten -de ‘no frills’ klanten- continu op zoek naar de laagste prijs en niet bereid om meer te betalen voor goede service. Ofwel: geen fratsen, geen franje. Gewoon een goede (lage) prijs. Hoe speelt u daar als ondernemer goed op in?

Prijs is doorslaggevend

We kennen dit concept vooral uit de wereld van de supermarkten waar prijsvechters zoals Lidl en Aldi zich op dit klantsegment richten. Deze ketens weten met hun eenvoudige voorkomen, lage prijsgaranties en beperkt aanbod en service heel duidelijk de boodschap van een lage prijs te communiceren. Denk bijvoorbeeld aan de schappen vol pallets en dozen, met eenvoudig prijskaartjes met lage prijzen.

DTG.nl adviseert MKB: online adverteren voor de koopjesjager

Ook de telecom- en energiewereld kenmerkt zich door spelers die zich op de no frills doelgroep richten. Naast de economische crisis is hier een andere oorzaak aan te wijzen: het gebrek aan onderscheidend vermogen van de aanbieders. Als in de ogen van de consument alle aanbieders op elkaar lijken dan wordt prijs een doorslaggevend beslissingscriterium. Via Google en vergelijkingssites zoals Beslist.nl, Kieskeurig en Vergelijk.nl is die goedkope aanbieder ook zeer eenvoudig gevonden. En bij dat laatste liggen de kansen voor u.

Loop eens een rondje in de stad en u ziet winkels als Big Bazar, Xenos, Action en Op=Op Voordeelshop als paddestoelen uit de grond schieten. ‘Less is more’ lijkt voorlopig de toekomst te zijn. 

Website als reclamefolder

Heeft u te maken met een klantsegment waarin zich veel no frills klanten bevinden? Is prijs vaak een punt van zorg bij uw doelgroep voor het sluiten van de deal? Dan doet u er verstandig aan ook uw online communicatie daarop in te richten. Dit begint met het design van uw website. Denk aan de reclamefolders van de prijsvechters in de retail. Schreeuwerig? Ja. Opvallende, contrasterende kleuren? Ja. Pronken met prijzen en kortingen? Ja. Een goed voorbeeld kunt u nemen aan een van de meest succesvolle websites in de telecombranche: gsmweb.nl. Maar ook Mediamarkt heeft dezelfde strategie.

DTG.nl adviseert MKB: online adverteren voor de koopjesjager

Vervolgens kunt u via de juiste kanalen uw website onder de aandacht brengen bij uw no frills doelgroep. Hieronder staan er een aantal benoemd.


Eenvoudige Google AdWords

Met een Google AdWords campagne kunt u ervoor zorgen dat uw online advertentie wordt getoond bij de gesponsorde zoekresultaten die passen bij uw doelgroep en aanbod. Stel, u bedrukt kleding. Dan kunt u de advertenties inzetten op zoekopdrachten zoals ‘goedkoop t-shirt bedrukken’ of ‘goedkoop bedrijfslogo op kleding’. Met een eenvoudige opmaak van een AdWords advertentie die enkel uit tekst bestaat, spreekt dit de no frills consument extra aan.

DTG.nl adviseert MKB: online adverteren voor de koopjesjager

No frills mentaliteit op Marktplaats

De site marktplaats.nl wordt veel door no frills consumenten bezocht. Het thema ‘tweedehands’ past immers prima bij de mentaliteit van deze doelgroep. U kunt er als ondernemer echter ook terecht voor het aanbieden van nieuwe producten en diensten. Door op Marktplaats advertenties te plaatsen in de voor u relevante categorieën, bent u snel en eenvoudig zichtbaar voor uw doelgroep. Ook het uiterlijk van de website, dat wordt gekenmerkt door een zeer eenvoudig design, past prima bij de no frills mentaliteit.

Coupons en Kortingsites

Op internet bestaan diverse sites die kortingen en coupons promoten onder hun gebruikers. De bezoekers van dat type sites zijn no frills in hart en nieren: continue actief op zoek naar een aanbieding. 
Een goed voorbeeld van dergelijke sites is actiepagina.nl. Stel u bent fietsenhandelaar en wilt snel van een bepaalde voorraad af. Via deze site kunt u een korting aanbieden aan heel veel mensen in uw regio. en in korte tijd een heel grote doelgroep bereiken. 

Het werkt verslavend!

Zelfs de meest fanatieke A-merk shopper gaat om na een bezoekje aan de prijsvechter. Want wil niet iedereen gewoon geld overhouden aan het einde van de maand? ‘Weinig voor veel’ werkt verslavend! Zo blijkt ook uit de Action Facebookpagina, opgezet door een fan. Deze mevrouw wist in korte tijd 84.000 fans op haar Facebookpagina te verzamelen. Dagelijks post zij foto’s van producten die zij in de winkel heeft gekocht. Ook anderen plaatsen foto’s van spullen die zij er hebben gekocht. Voor Action bestaat er natuurlijk geen betere reclame. Maar de pagina fungeert ook als online winkeletalage, daar waar Action nauwelijks producten op hun website etaleert. 

DTG.nl adviseert MKB: online adverteren voor de koopjesjager

Wie zich als ondernemer richt op de no frills klant doet er goed aan alle franjes los te laten en de boodschap puur te beperken tot prijs.