x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Een Facebookadvertentie is klanten waard

Uw bedrijf en diensten vallen op met een Facebookadvertentie

Facebook advertentie29/07/16 - Facebook is een van de meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Misschien heeft u zelf ook een Facebookpagina en scrolt u zo nu en dan door uw nieuwsoverzicht. Naast mooie foto’s en leuke berichten van uw familie en vrienden ziet u soms ook advertenties van bedrijven langskomen. De kapper van het winkelcentrum om de hoek, een bouwbedrijf een eindje verder weg en dat leuke restaurant waar u al een poosje naartoe wilt. ‘Hoe doen ze dat toch?’ vraagt u zich af. 

Deze bedrijven hebben voor hun advertentie op Facebook een doelgroep vastgesteld, waar u binnen valt. Wist u dat u dat ook kunt doen voor uw onderneming?

Facebook inzetten
Social media is een mooi middel om de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten. Denkt u daarbij ook direct aan het plaatsen van diverse berichten en foto’s om zoveel mogelijk likes te verzamelen? De mensen die uw berichten liken, zijn vaak afkomstig uit uw eigen familie- en vriendenkring en kennen uw Facebookpagina al. Een advertentie op Facebook biedt u de gelegenheid om nieuwe mensen te bereiken die binnen uw doelgroep passen.

Vanuit uw luie stoel uw doelgroep bereiken
Met een advertentie op Facebook bereikt u precies het publiek dat u wilt bereiken: de relevante doelgroep voor uw producten of diensten. De advertentie wordt uitsluitend getoond aan personen binnen de doelgroep die u heeft geselecteerd. Voor uw boetiek zijn dat bijvoorbeeld vrouwen tussen de 20 en 40 jaar die bij uw winkel in de buurt wonen. Voor uw tegelbedrijf is het bereik misschien groter en gaat u voor mannen tussen de 35 en 50 jaar. Bovendien is een Facebookadvertentie ook nog eens leuk voor de portemonnee: u bepaalt zelf wat het maximaal te besteden bedrag is. U kunt uw advertentie zo groot maken als u zelf wilt. Dat hangt helemaal af van uw doel.

Ja, dat doel. Wat is dat nu precies?
Dat ligt aan wat u met de advertentie wilt bereiken. Bent u van plan een advertentie te maken om meer websitebezoekers te krijgen? Of hoopt u dat mensen die de advertentie zien naar uw fysieke winkel of bedrijf komen? Als u binnenkort een evenement of tijdelijke aanbieding heeft, kunt u die met een Facebookadvertentie ook onder de aandacht brengen.

Doel en doelgroep zijn bepaald. Wat nu?
Met de advertentie wilt u iets overbrengen aan het publiek. Dat moet helder worden in de boodschap die u in uw advertentie zet. Dit doet u met tekst en beeld. Facebook heeft regels opgesteld waar een advertentie aan moet voldoen. Zo heeft u beperkt ruimte om uw tekst te formuleren en mogen foto’s geen grote logo’s of veel woorden bevatten. Vindt u het lastig om zelf een pakkende tekst te bedenken en bent u niet in het bezit van een foto die echt de sfeer van uw bedrijf overbrengt? Dan biedt een Facebookcampagne uitkomst.

Facebookcampagnes
DTG helpt u met het maken van uw doelgerichte Facebookadvertenties. Een advertentie bestaat uit een titel, een beschrijvende tekst en een afbeelding. De invulling van tekst en beeld kunt u helemaal zelf bepalen. Voor een goede advertentie is het van belang dat de tekst en afbeeldingen goed op elkaar aansluiten. Voor het beeld is het leuk om een foto te kiezen die opvalt en bij uw bedrijf en diensten past. Leuke evenementen en aanbiedingen doen het vaak goed in een advertentie, maar ook zinnen als ‘Bezoek de winkel’ of ‘Reserveer nu online’ kunnen ervoor zorgen dat potentiële klanten op uw advertentie klikken.

De advertentie is af
Gefeliciteerd! Dan wordt uw advertentie nu geplaatst. De advertenties worden op Facebookpagina’s getoond op en zijn zichtbaar op mobiel, tablet en computer. Tijdens de campagneperiode kunt u uw advertenties met een real-time rapportage op de voet volgen. Hierin ziet u hoeveel mensen uw advertentie al hebben gezien en er zelfs op hebben geklikt. Uw advertentie wordt alleen getoond aan de vooraf opgestelde doelgroep. Zo wordt het maximale uit uw advertentie gehaald en bereikt u de mensen die u wilt bereiken.