x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Meer omzet door gericht adverteren?

Maak gebruik van retargeting!

Vrouw sorteert kersen

10 februari 2016 - De laatste jaren is een nieuwe vorm van adverteren flink in opmars: retargeting. De naam zegt het eigenlijk al: bezoekers opnieuw bereiken en verleiden tot aankoop. Een bezoeker die voorheen zonder contactverzoek of aankoop uw website weer verliet, vond u niet meer terug op het wereldwijde web. Gemiddeld geldt dat voor 98% van uw bezoekers.

Retargeting is een advertentiemethode om die bezoekers opnieuw te bereiken. De grotere bekende merken beten de spits af, nu is het de beurt aan de kleinere ondernemers In dit artikel leggen we u uit hoe.

Wat is retargeting: stimuleer herhaalbezoek
Neem een webshop in kinderkleding waar een moeder van twee kinderen een rompertje wil bestellen voor de jongste van de twee. Net op het moment dat zij haar digitale winkelwagen heeft gevuld, valt het oudste kind van zijn stoel en schreeuwt om aandacht. De kans is groot dat moeder haar aankoop op dat moment niet afrondt en de webshop verlaat. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 62% van mensen die hun winkelwagen vullen de site verlaten zonder aankoop. Hoe zou het zijn als u deze mensen nog eens kunt herinneren aan hun gevulde winkelmandje?

Terug naar de moeder, die een dag later tijdens haar koffiepauze de site nu.nl bezoekt. U kunt haar via nu.nl opnieuw bereiken met een specifiek op haar afgestemde (getargete) advertentie. Hierdoor wordt zij herinnerd aan haar eerdere koopintentie en kan ze eenvoudig teruggaan naar de webshop en alsnog de aankoop afronden. Deze vorm van adverteren heet retargeting.

Hoe het werkt: bezoekers taggen
U kunt uw te vroeg verdwenen websitebezoeker opnieuw bereiken door ze te ‘taggen’. Dat gaat zo: u plaatst een zogenaamde tag (stukje code) van uw retargeting provider op uw eigen website. Die tag zet een ‘cookie’ in de browser van uw bezoeker. Via deze cookie ziet de provider precies welke bezoeker op welk deel van uw site zijn geweest. Zie het als een soort logboek, waarin precies staat welke pagina’s bekeken zijn.

Zo’n retargeting provider kan dit logboek inzien en erop inspelen, zodra uw bezoeker later op een website van een derde partij komen. Krijgt de bezoeker een advertentie te zien die volledig op hem of haar is afgestemd. De moeder uit het voorgaande voorbeeld ziet op nu.nl een advertentie, van de webshop waar ze de vorige dag was, met daarin het rompertje wat ze wilde kopen!

Waar begin ik? Relaties met uitgevers
Een bekende provider van deze vorm van adverteren is Google met haar ‘retargeting netwerk’. Google heeft relaties met bijna alle grote websites van de grotere uitgevers in Nederland. Via Google kunt u daar dus uw doelgroep voor een tweede keer bereiken.

Stel: u was afgelopen weekend op zoek naar een nieuwe auto voor de zaak en bezocht de website van een Skoda dealer. Dan is de kans groot dat u vandaag op nu.nl de volgende advertentie tegenkomt:

Printscreen Nu.nl

Voordelen van retargeting
Deze vorm van adverteren vergroot de kans dat uw bezoekers ook daadwerkelijk klant worden. Ze worden immers meerdere keren herinnerd aan uw aanbod nadat ze al interesse in uw producten of diensten hebben getoond. In de praktijk levert dit een twee keer zo hoge conversie op vergeleken met adverteren zonder retargeting. En dat terwijl de kosten gelijk zijn. Probeer het dus zelf ook eens en laat u verrassen door het resultaat!