x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Adverteert u voor uw website?

4 tips voor uw landingspagina

5 september 2014 - Net als een brochure bestaat ook een website uit pagina’s met verschillende functies. Denk hierbij aan een welkomstpagina met een introductietekst, een contactpagina met contactgegevens en een productpagina met productfoto’s en een beschrijving. De pagina’s waar uw bezoekers op binnenkomen, heten landingspagina’s. 

Net zoals in de winkel wilt u graag dat het eerste contact met bezoekers optimaal verloopt. In dit artikel vier tips voor een goede landingspagina.

Wat is een landingspagina?

Stel: u adverteert op Google of op de website van uw lokale sportvereniging. Uw advertenties linken dan door naar een specifieke pagina op uw website. Dat is in de meeste gevallen uw homepage, maar dat hoeft niet altijd de beste ‘landingspagina’ te zijn. Als u gericht adverteert, kunt u beter linken naar een passende pagina op uw website. Deze landingspagina is zo ingericht dat de bezoeker snel het antwoord vindt op zijn vraag, direct een duidelijk beeld krijgt van uw aanbod en verleid wordt om klant te worden.

Wat gebeurt er zonder goede landingspagina?

Nog veel te vaak schept een online advertentie heel andere verwachtingen dan de website waarmaakt. Bijvoorbeeld: in een banner wordt de nieuwe Opel Astra getoond en trots gesproken over de levertijd, maar na de klik belanden we op de algemene homepage van de autodealer. De Opel Astra is daar nergens te vinden. Of via Google zoeken we naar een ‘boekhouderskantoor in Hoorn’, maar de advertentie linkt naar het hoofdkantoor van een boekhouder die vergeet het kantoor in Hoorn duidelijk te vermelden. Is het op onderstaande pagina voor u duidelijk dat deze boekhouder ook in Hoorn zit?

DAS Online BoekhouderDe boodschap op de landingspagina sluit in deze voorbeelden niet goed aan bij de verwachting die door de advertentie is gecreëerd. Het gevolg? De bezoeker haakt af en klikt weg.

Hoe houdt u de bezoeker op uw landingspagina?

Een goede landingspagina voldoet aan een aantal basisprincipes. Hier volgen 4 tips:

  1. Sluit goed aan bij de verwachting van de bezoeker.
    Spring in op de behoefte of zoekvraag van de bezoeker en communiceer duidelijk uw aanbod.

  2. Focus op één duidelijke boodschap en doelstelling.
    Maak de bezoeker direct duidelijk wat u wilt vertellen of aanbieden en zorg voor niet teveel afleiding, zoals afleidende teksten, beelden en buttons. Houd de opmaak van de pagina simpel en eenduidig.

  3. Kies voor een duidelijke opmaak voor verkoopargumenten.
    Som uw onderscheidende eigenschappen bijvoorbeeld op via opvallende opsommingstekens.

  4. Roep op tot actie.
    Zorg ervoor dat de bezoeker uw website niet verlaat zonder de gewenste actie te ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan een contactformulier invullen of de telefoon oppakken. Plaats deze ‘call to action’ boven de vouw van de pagina, zodat bezoekers hem direct zien.

De boekhouder uit onderstaand voorbeeld past deze basisprincipes goed toe op zijn landingspagina:

Zoek mijn boekhouder

Wat zegt de bounce rate over uw landingspagina?

Het effect van goede landingspagina’s ziet u terug in de resultaten, zoals die van bijvoorbeeld Google Analytics. Een belangrijk gegeven dat hierin wordt gerapporteerd, is de ‘bounce rate’ van de landingspagina. Dit getal geeft aan hoeveel bezoekers direct uw website weer verlaten nadat ze binnenkomen via de landingspagina.

Maar let op: in tegenstelling tot wat velen denken, hoeft een hoge bounce rate niet altijd slecht te zijn! Denk bijvoorbeeld aan een landingspagina die oproept tot telefonisch contact. In dit geval is het prima dat de bezoeker u belt en daarna de site verlaat.