x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Google updates

De 3 grootste updates van de laatste jaren


15 april 2015 - Zoekmachines zijn complex: ze combineren veel rekenkracht, data en technologie om elke bezoeker zo snel mogelijk aan het juiste antwoord te helpen. Online zoekmachines bestaan al bijna 20 jaar, maar eigenlijk staat de technologie erachter nog in de kinderschoenen: dagelijks ontstaan nieuwe innovaties. Niet gek dus dat Google haar zoekmachine zo’n 500 keer per jaar update. Grote updates krijgen van Google namen. In dit artikel geeft DTG u uitleg over de updates: Panda, Penguin en Hummingbird.

Google wordt elke dag beter
U ervaart het zelf regelmatig: Google probeert zo snel mogelijk een zo relevant mogelijk antwoord aan te bieden op de zoekwoorden die u intypt. Om dat voor elkaar te krijgen, worden miljarden webpagina’s razendsnel geanalyseerd en verwerkt via ingewikkelde systemen, ook wel algoritmes genoemd. Het aantal websites wordt steeds groter en zoekers worden steeds kritischer, dus zijn Google’s algoritmes continu in ontwikkeling. De duizenden ontwikkelaars bij Google verzinnen elke dag wel een verbetering die wordt doorgevoerd in de zoekmachine. Drie grotere updates lichten we hieronder in het kort toe wat het doel is van de update en wat u er mee kunt als ondernemer.

De Panda update: goede content wordt beloond
Doel: Websites met hoogwaardige kwalitatieve teksten en een goede gebruikerservaring belonen met betere posities in de zoekresultaten.

Doen: Investeer in uw website door goede en unieke artikelen te plaatsen op uw website. Op uw website gebruik te maken van heldere koppen en een duidelijke navigatie. Google stuurt meer relevante bezoekers naar uw website wanneer u goede en complete productomschrijvingen hebt waarmee u de bezoeker echt helpt.

De Penguin update: valsspelers straffen
Doel: Voornamelijk websites straffen die in de ogen van Google ‘vals spelen’. De posities bij Google zijn namelijk te manipuleren via het inkopen van links naar uw website. Wie op deze manier kunstmatig veel links van andere partijen naar zichzelf laat verwijzen, wordt bestraft met lagere posities in de zoekresultaten.

Doen: Wellicht vanzelfsprekend, maar zorg dat u uw positie in de Google zoekresultaten op een eerlijke manier verdient door uw site goed bij te houden. Dat wil zeggen: plaats regelmatig goede artikelen en zorg dat uw website goed verzorgd wordt. Benieuwd waar u dan specifiek op moet letten? Lees het artikel ‘Top 5 meest vergeten onderdelen op een website’.

De Hummingbird update: sneller en preciezer
Doel: De zoekmachine moet sneller en preciezere resultaten geven. Met deze update wil Google de zoekopdrachten beter begrijpen om sneller een beter antwoord te kunnen geven. Heel veel zoekresultaten zijn door deze update verbeterd.

Doen: Door simpelweg meer content over de context van uw bedrijf te publiceren, kunt u al snel meer bezoekers krijgen. Hoe? Bied informatie over het vakgebied waarin u actief bent en geef specifieke antwoorden op de vragen die spelen binnen uw doelgroep.

Wilt u betere posities in de zoekresultaten van Google bereiken? Bekijk uw webteksten dan nog eens kritisch en zorg er zelf voor dat uw site relevanter wordt voor Google. Kunt u wel wat hulp gebruiken bij het optimaliseren van uw teksten? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.