x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Lokaal online adverteren

Bereik klanten in je regio met een lokale advertentiecampagne

Afbeelding kennisartikel

U wilt dat potentiële klanten bij u uitkomen wanneer ze zich online oriënteren. Uit het onderzoek blijkt namelijk ook dat lokale zoekopdrachten leiden tot meer aankopen dan niet-lokale zoekopdrachten. Genoeg reden dus voor lokale vindbaarheid. Maar hoe pakt u dit aan?

Opzetten campagne
De meeste Nederlanders zoeken online via Google. Een logische plek dus om extra op te vallen en uw online advertenties te plaatsen. Dit kan met Google AdWords. Dit programma helpt u bij het opzetten van een online advertentiecampagne en biedt de mogelijkheid om lokaal te adverteren. Aan de hand van een dagbudget bepaalt u wat u maximaal wilt besteden voor een klik op uw advertentie. Ook kunt u kiezen met welke zoekwoorden uw advertentie bovenaan tevoorschijn moet komen. Hieronder gaan we verder in op de locatie. Lees het artikel ‘Wat is Google Adwords en is het iets voor u?’ voor meer informatie over Google AdWords in het algemeen.

Gegevens klanten
Computers, tablets en smartphones geven informatie over de locatie weer. Met deze informatie kan Google u relevantere zoekresultaten bieden dan wanneer uw locatie onbekend is. Stel: u zoekt een bloemist. Dan wilt u het liefst een bloemist in de buurt vinden. Bedrijfsinformatie van een bloemist die zich 20 kilometer verderop bevindt, is dan niet heel bruikbaar. Dit is iets waar ondernemers met Google AdWords goed op kunnen inspelen. U kunt er natuurlijk voor kiezen om uw advertentie in heel Nederland te tonen, maar in veel gevallen is het efficiënter om te kiezen voor een specifiek afzetgebied.

Kies uw afzetgebied
Er zijn diverse mogelijkheden om het geografische gebied te kiezen waar uw advertentie wordt getoond. Dit kan een land, regio, plaats of postcode zijn. U kunt er ook voor kiezen om een straal van het gewenste aantal kilometers rondom een adres te selecteren. U hoeft het echter per campagne niet bij één locatie te houden. Google AdWords biedt de mogelijkheid om meerdere locaties in te voeren. Dus hebt u bijvoorbeeld meerdere winkels, dan kunt u dezelfde advertentie plaatsen in de buurt bij al uw vestigingen. In plaats van u te richten op uw vestigingen, kunt u ook kijken naar de plaatsen waar uw producten of diensten het meeste worden gebruikt. Denk aan steden, platteland, recreatieparken of het strand.

Inhoud lokale advertentie
Mensen die lokaal zoeken zijn vooral geïnteresseerd in adresgegevens, openingstijden, beschikbare producten en routebeschrijvingen. Het is daarom aan te raden om in de advertentie ook adresgegevens en een telefoonnummer te noemen. Zo kan een klant meteen reserveren bij een restaurant of ziet hij in één oogopslag waar de winkel zich bevindt.

Google AdWords wordt al door veel ondernemers succesvol ingezet. Het optimaliseren van en bijhouden kost vaak veel tijd en vraagt om specifieke kennis. DTG heeft deze kennis in huis en helpt momenteel al vele ondernemers succesvol op weg met hun AdWords Campagne. Wilt u eens sparren of Google AdWords iets voor u is? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.