x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Voorkom veel gemaakte fouten bij Google AdWords

En laat zo het adverteren voor u werken!

Voorkom veelgemaakte fouten bij AdWords
2 april 2015 - Een veel gehoorde klacht onder ondernemers is dat Google AdWords 'niet werken'. Maar is deze klacht terecht? Wat gaat er mis? En wat kunt u doen om AdWords voor u te laten werken? Hieronder beschrijven we drie veel gemaakte fouten bij het inzetten van AdWords en tips hoe u deze eenvoudig kunt voorkomen.

Fout 1: Te weinig aandacht

Net zoals bij andere marketingkanalen het geval is, geldt ook voor Google AdWords dat het allemaal niet vanzelf gaat. Toch denken veel adverteerders dat het een kwestie is van aanzetten en er niet meer naar omkijken. Dit is onjuist. Google AdWords Campagnes vereisen regelmatig aandacht en optimalisaties om te voorkomen dat u teveel betaalt. Campagnes die aan hun lot worden overgelaten zijn een veel voorkomende oorzaak van klachten over het rendement van AdWords.

Tip: Log regelmatig in bij Google AdWords om de resultaten te bekijken en volg onze tips om kosten te besparen.

Fout 2: Te breed inkopen van zoekwoorden

Bij Google AdWords adverteert u op zoekwoorden. De zoekopdrachten die gebruikers bij Google intikken worden gematcht met deze zoekwoorden. Vaak worden er zeer generieke zoekwoorden gebruikt die matchen met veel irrelevante zoekopdrachten. Hierdoor kopen veel adverteerders kliks bij zoekopdrachten die niet relevant zijn voor hun bedrijf. Voorbeeld: loodgieter René uit Hoorn adverteert op het zoekwoord ‘lekkage Hoorn’. Op het eerste gezicht lijkt dit zeer gericht en relevant. Echter, dit zoekwoord matcht ook met zoekopdrachten zoals ‘lekkende airco Hoorn’ en ‘lekkage auto Hoorn’. De gebruikers die deze zoekopdracht intikken bij Google horen niet tot de doelgroep van René. Onnodig hoge kosten voor AdWords zijn het resultaat.

Tip: Gebruik zeer gerichte zoekwoorden en bekijk regelmatig voor welke zoekopdrachten uw advertenties vertoond worden. Maak daarnaast gebruik van uitsluitingswoorden zoals uitgelegd in het artikel AdWords tips voor ondernemers.

Fout 3: Geen relevant antwoord bieden

Na het intikken van de zoekopdracht verwacht een gebruiker van Google een goed antwoord. Uw advertentietekst en landingspagina zijn dit antwoord. Als het antwoord niet aansluit bij de zoekopdracht klikt de bezoeker al snel weg en start er wederom een zoektocht via Google. Dit kost u direct geld. U heeft immers betaald voor de klik. Maar ook indirect lopen de kosten hierdoor op. Google registreert dit soort klikgedrag en bij voldoende kliks leidt Google daaruit af dat uw antwoord niet aan de wens van de bezoeker voldoet. Dit wordt ook wel de kwaliteitsscore genoemd. Matchen uw advertentieteksten en landingspagina niet, dan zijn een lage kwaliteitsscore en verhoogde klikprijs het gevolg. 

Tip: Maak in uw advertentieteksten en de tekst op uw landingspagina direct duidelijk dat u het antwoord op de vraag hebt. Om bij het voorbeeld van René te blijven: de advertentie die verschijnt bij de zoekopdracht ‘lekkage Hoorn’ maakt in het ideale geval direct duidelijk dat Rene de lekkage kan verhelpen. En de landingspagina achter de advertentie is niet de algemene homepage van René’s site, maar een pagina die specifiek ingaat op de problemen van lekkages en wat René kan doen om deze te verhelpen.

Het goede nieuws is dat bovengenoemde fouten nog in veel branches gemaakt worden. De kans is groot dat dit ook in uw branche het geval is. Door zelf uw AdWords op orde te krijgen bent u hiermee uw concurrentie te slim af! 

Komt u er met bovenstaande tips niet uit of kunt u meer hulp gebruiken? Wij helpen u graag op weg. Bel voor advies naar (020) 408 64 00.