x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat is Google AdWords en is het iets voor u?

Drie vragen om te stellen voor u met AdWords begint

3 vragen om te stellen voor u met AdWords begint
30 april 2016 - Uw advertentie tonen aan de hele wereld; het kan met Google AdWords. Dit advertentieprogramma van Google is voor veel ondernemers dé tool om advertenties met precisie af te vuren op hun doelgroepen binnen het Google netwerk. 

Vraag de gratis Adwords check aan

1. Is dit medium geschikt voor mijn bedrijf?

De populariteit van AdWords moet niet de factor zijn die u over de streep trekt. Of deze manier van adverteren geschikt is voor uw organisatie bepaalt u aan de hand van onderstaande vragen. Kunt u deze met 'ja' beantwoorden, dan kunt u ervan uit gaan dat het iets voor u is.

Is mijn doelgroep bekend met mijn dienst/product en wordt er actief naar mijn dienst/product gezocht?
Uw campagne via AdWords starten heeft alleen zin als er sprake is van een zekere bekendheid met uw product onder de doelgroep en wanneer er daadwerkelijk naar dit product wordt gezocht via Google. Met de Zoekwoordplanner kunt u achterhalen of dit het geval is.

Weet ik ongeveer welke zoekwoorden mijn doelgroep gebruikt voor hun zoektocht naar mijn dienst/product?Om uw advertentie bij de juiste zoekwoorden te doen verschijnen, is het noodzakelijk om minimaal in grote lijnen te weten welke zoekwoorden er ingetypt worden door uw doelgroep met als doel uw producten te vinden.

Is adverteren via Google in mijn branche mogelijk?
Niet alle bedrijven en diensten worden getolereerd bij AdWords. Ook kan AdWords voorwaarden stellen aan bepaalde producten. Zo zijn er regels omtrent alcoholhoudende producten, drugs, vuurwerk en wapens. Soms stelt Google specifieke voorwaarden aan websites voor bepaalde branches, zoals een duidelijke prijslijst voor tandartsen. Om misverstanden te voorkomen is er daarom een AdWords-beleid opgesteld dat duidelijk maakt of u wel of niet in aanmerking komt om te adverteren binnen Google.

2. Wat kost Google AdWords?

Als u concludeert dat AdWords zinvol is voor uw bedrijf, is het tijd om realistisch naar de kosten te kijken. Hoe groot is het budget dat u zich kunt permitteren om klanten binnen te halen? Genereer eerst met behulp van de Zoekwoordplanner een lijst van zoekwoorden waar u op gevonden zou willen worden of waarvan u denkt dat uw klanten u op zullen zoeken. Google zal aanvullende zoekwoorden voorstellen en het mogelijke zoekvolume en de gemiddelde kosten per klik (CPC: cost per click) inzichtelijk maken. Als u uw CPC en conversiegegevens uit Google Analytics of een ander analyseprogramma naast deze cijfers legt, kunt u inschatten wat er financieel nodig is voor uiteindelijke (mogelijke) verkoop.

Zijn deze kosten te overzien voor uw organisatie, dan is starten met AdWords een aanrader. Wanneer u echter merkt dat de geraamde kosten de spuigaten uitlopen is het raadzaam om eerst de focus te leggen op het vraagstuk hoe u websitebezoekers ombuigt naar klanten, bijvoorbeeld door het aantal kliks vanaf uw homepage naar uiteindelijke verkoop te verkleinen.

3. Heb ik (een) overtuigende landingspagina('s) op mijn site die bezoekers ombuigen naar klant?

Een gelikte advertentie is één ding, maar wat treft uw doelgroep aan achter de klik op uw advertentie? De pagina waar uw advertentie naar verwijst moet helder en origineel in elkaar zitten. Onthoud dat dezelfde zoekwoorden duidelijk naar voren moeten komen op de landingspagina en dat de content toegespitst is op het geven van een antwoord op de zoekopdracht voor conversie. De kwaliteit van uw landingspagina(’s) is tevens bepalend voor de plek die uw advertentie toegewezen krijgt en heeft zelfs invloed op de kosten van uw AdWords campagne. Hoe relevanter uw landingspagina, hoe hoger Google uw advertentie waardeert en hoe minder u in verhouding betaalt.

AdWords wordt al door veel ondernemers succesvol ingezet. Wel is het opzetten en het monitoren en optimaliseren vrij tijdrovend en vraagt het om specifieke kennis. DTG heeft deze kennis in huis en helpt momenteel al vele ondernemers succesvol op weg met hun AdWords Campagne. Wilt u eens sparren of Google AdWords iets voor u is? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00. Wij helpen u graag.

Vraag de gratis Adwords check aan