x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat is SEA en hoe kan het uw bedrijf helpen?

Tips hoe SEA goed in te zetten in combinatie met SEO


27 juli 2015 - Adverteren op zoekmachines (SEA) speelt een belangrijke rol bij succesvol online ondernemen. Maar wat is het en waarom moet uw onderneming ermee aan de slag? In dit artikel leest u tips hoe u SEA slim inzet voor uw onderneming.

Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Het houdt in dat u tegen betaling advertenties plaatst op de zoekresultatenpagina’s van zoekmachines. U kunt advertentieruimte kopen bij verschillende zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. Zo’n advertentie koopt u op basis van zoekwoorden. U bepaalt bij welke zoekwoorden u wilt dat uw advertentie wordt getoond. Vervolgens betaalt u een bedrag als iemand op uw advertentie klikt. De prijs per klik hangt af van de populariteit van het zoekwoord.

Belang voor uw onderneming
SEA is snel in te zetten. U bedenkt wat u wilt vertellen en bij welke zoektermen deze boodschap getoond moet worden. Vervolgens kunt u de advertentieruimte kopen. Het is zeer geschikt om uw onderneming te promoten. Het werkt ook goed bij gerichte acties, zoals een uitverkoop.

Verschil met SEO
De term SEA is makkelijk te verwarren met de veelgebruikte afkorting SEO. Dit staat voor Search Engine Optimization. Beide termen zijn gericht op het tonen van websitelinks op de resultatenpagina’s van zoekmachines. Deze pagina’s tonen namelijk twee verschillende soorten resultaten; de betaalde advertenties en de gratis resultaten. Meestal staan aan de boven- en zijkant van de pagina betaalde advertenties. Verder wordt de pagina gevuld met ‘gewone’ zoekresultaten. Een plaats tussen de betaalde resultaten verwerft u met SEA. Een goede positie verwerven bij de gewone resultaten is afhankelijk van hoe goed een website is. Dit is lastiger en kost meer tijd. Lees hier meer over in ‘SEO: wat is het en hoe zet ik het slim in als ondernemer?’

Samenwerking
Voor de beste vindbaarheid van uw bedrijf is een samenwerking tussen SEA en SEO van belang. Als u beide opties goed inzet kunnen de zoekmachinegebruikers niet om u heen. Mensen zoeken op verschillende manieren. De een klikt op het eerste resultaat dat hij ziet, de advertentie. De ander slaat de advertenties over en bekijkt het gratis zoekresultaat. Door beide mogelijkheden in te zetten, loopt u geen potentiële klanten mis.

Google AdWords
Maar liefst 98 procent van de Nederlanders gebruikt Google. Het grootste bereik heeft u dan ook wanneer u gaat adverteren met deze zoekmachine. Dit doet u met Google AdWords. Deze tool helpt u met het kiezen van goede zoektermen waarmee u kunt adverteren en. Lees meer over uw eerste stappen met Google AdWords in ‘Wat is Google Adwords en is het iets voor u?’

Het opzetten en inzetten van een campagne in Google AdWords kan redelijk snel. Maar het monitoren van een goede campagne met genoeg rendement kan behoorlijk tijdrovend zijn. U moet de ontwikkelingen bijhouden, de campagne aanpassen en hebt soms specifieke kennis nodig. DTG heeft deze kennis in huis en helpt momenteel al vele ondernemers succesvol op weg met hun AdWords Campagne. Wilt u eens sparren of Google AdWords iets voor u is? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.