x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zoekwoorden zorgen voor de klik met uw klant

Hoe kunt u uw zoekwoorden voor u laten werken?


20 april 2015 - Zoekvolume. Concurrentie. Conversie. Online vindbaarheid. Begrippen waar u waarschijnlijk al eens van heeft gehoord. Bij de naam Google AdWords Campagne begint misschien ook een lampje te branden.

Google AdWords is een goed middel om producten en diensten te promoten en mogelijk nieuwe klanten binnen te halen. Hoe werkt dit nou precies? Dit artikel beschrijft de werking van zoekwoorden en hoe u zorgt voor de beste klik van én met uw klanten.

Hoe werkt het?
Online consumenten zijn wellicht op zoek naar uw product of dienst, maar worden afgeleid door prikkels en andere aanbieders. Wat kunt u daartegen doen? Om direct de aandacht te trekken van uw bestaande en nieuwe klanten is het belangrijk om uw producten en diensten goed vindbaar te maken voor zoekmachines. U nodigt de zoekers uit en neemt ze als het ware aan de hand mee naar uw website. Dit doet u door zoekwoorden te bepalen die juist voor uw bedrijf relevant zijn. Hierdoor zorgt u dat elke klik waar u voor betaalt met een campagne ook daadwerkelijk een klik verzorgt tussen u en uw potentiële klanten.

Hoe bepaalt u zoekwoorden?
Denkt u eens aan uw eigen bedrijf. Welke diensten en producten biedt u aan? Heeft u kenmerken die uw bedrijf speciaal maken? Hoe noemt u uw beroep als u vertelt op een verjaardag wat u doet voor de kost? Het is belangrijk dat u woorden kiest die relevant zijn voor uw bedrijf, maar ook voor uw klanten. Het gaat dus niet om de woorden waar u het liefst op gevonden wilt worden, maar om de woorden waar uw klanten u op zoeken. Stel, u bent hovenier. U beschrijft uzelf ook als hovenier. Dit betekent niet automatisch dat uw klanten dit ook zo noemen. De kans bestaat dat zij zoeken op tuinman. Zorg dan ook dat u op dit zoekwoord te vinden bent.

Op welke woorden zoeken uw klanten?
Wat is uw doelgroep? Houd uw klanten in uw achterhoofd als u aan de slag gaat met het kiezen van de zoekwoorden. Een eenmanszaak klussenbedrijf in Lelystad noemt zich bijvoorbeeld het liefst ‘allround klusprofessional’. Dat is een prachtige benaming, maar de klant zoekt het bedrijf waarschijnlijk eerder met een eenvoudiger woord als: klusjesman. Daarbij zoeken de klanten van dit klussenbedrijf vooral in de buurt van Lelystad. Een meer toegespitste zoekterm kan dan ook uitkomst bieden.

Zoekvolume VS Concurrentie
Belangrijk bij het bepalen van zoekwoorden is de concurrentie van andere bedrijven. Als u ‘allround klusprofessional Lelystad’ typt, toont Google 9 resultaten. U zult zien dat een eenvoudigere benaming als ‘klusjesman’ een indrukwekkende 13.400 zoekresultaten weergeeft. Uw concurrenten met een beetje kennis van vindbaarheid denken waarschijnlijk hetzelfde. Allround klusprofessional heeft minder concurrentie en lijkt daarmee een beter zoekwoord, maar waar zullen uw klanten op zoeken?

Tip: Door een goede schatting van het verkeer te maken en zoekwoorden te kiezen waar veel op wordt gezocht, kunt u zorgen dat u beter vindbaar bent voor zoekmachines en dus voor uw klanten.

Tot slot: hoe zorgt u dat het klikt met uw klanten?
Klanten hebben uw website gevonden door zoekwoorden te typen in de zoekmachine. Hoe zorgt u dat deze klanten blijven plakken en daadwerkelijk contact met u opnemen? De relatie tussen een advertentietekst met zoekwoorden en een website is steeds belangrijker. Een website die uw bedrijf weerspiegelt met een overzichtelijk design en aantrekkelijke teksten helpt u daarbij.

Heeft u meer tips of hulp nodig? Onze online specialisten helpen u graag op weg. Bel gerust naar (020) 408 64 00.