x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Tip! Zet Google AdWords actiematig in

Meeliften op de feestdagen


1 december 2014 - Voor de meeste ondernemers zijn feestdagen als Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw belangrijke momenten om de aandacht van de consument te winnen. Nu de decembermaand weer begonnen is,  wordt alle creativiteit uit de kast gehaald; etalages, aanbiedingen en evenementen staan allemaal in het teken van de feestdagen. Actiematige online
campagnes kunnen bijdragen aan het succes ervan. Via Google AdWords kunt u resultaatgericht en actiematig uw doelgroep bereiken. Aan de hand van 2 voorbeelden leggen we u uit hoe.

Actiematig adverteren?

Veel branches kennen een jaarkalender die gevuld is met ideale momenten om de doelgroep te bereiken. Verkoopt u bloemen? Dan staan Valentijnsdag en Moederdag hoog op de agenda. Verhuurt u smokings? Kerst en Oud & Nieuw zullen uw zaak goed doen. Heeft u een surfschool? Dan zal de winter waarschijnlijk minder spannend zijn. Maar ook business-to-business kent dergelijke invloeden. Levert u goederen aan cafés in het zuiden van het land? De kans is groot dat er tijdens de carnaval extra vraag is. Kortom, elke branche kent wel momenten in het jaar waarop ze extra zichtbaar willen zijn bij de doelgroep. En dat zijn dé momenten om actiematig te adverteren.

De flexibiliteit van Google AdWords

Zoekmachinemarketing via Google AdWords is in veel gevallen zeer geschikt om actiematig te adverteren. De grote kracht van dit advertentieplatform is dat het heel direct is aan te sturen. U kunt nu beslissen om te adverteren en over een paar uur al uw eerste bezoekers op de actiesite krijgen. Ook kunt u direct het resultaat meten en daarop uw advertentie aanpassen. Daar komt nog eens bij dat u continu met het budget kunt spelen en daarmee het aantal bezoekers en dus klanten kunt aansturen. Heeft u genoeg klanten? Dan kan het budget worden teruggeschroefd. Te weinig klanten? Dan kan een schepje er bovenop helpen.

Met 2 voorbeelden illustreren we de kracht van Google AdWords voor actiematige campagnes.

Voorbeeld 1: Opvallen tussen de Kerstdiners

Karel is eigenaar van een fusion restaurant in Arnhem. Met de Kerstdagen voor de deur wil hij iets speciaals doen tijdens de kerstdiners. In plaats van het traditionele tafelen met de familie kiest hij voor een combinatie van wijnproeven en kleine hapjes. Niet stijf, maar dynamisch dineren. Dat is de boodschap. En zo wil hij zich ook via Google onderscheiden. Daarom adverteert Karel op de zoekopdracht ‘kerstdiner Arnhem’ met de advertentietekst ‘Geen Stijf Diner? – Proef de Dynamiek van Wijn & Kleine Hapjes’. Op deze manier weet zijn doelgroep dat het ook anders kan.

Voorbeeld 2: Aanhaken op de Tour de France

Dave organiseert wielerevenementen in de Franse bergen voor amateurwielrenners. Rondom de Tour de France is er altijd veel aandacht voor de wielersport en Dave wil daar graag van profiteren. Een maand voordat de Tour begint, zet Dave een advertentie in Google AdWords aan, gericht op ‘Tour de France’. Al snel krijgt Dave veel bezoekers op zijn aanmeldpagina, wat hem behoorlijk wat geld kost, maar nog steeds weinig aanmeldingen oplevert.

Dave ziet dat de paar bezoekers die zich hebben aangemeld vooral zochten op ‘tour de france trainer’ en ‘tour de france trainingskamp’. Hij laat zijn advertenties alleen nog op deze zoekwoorden tonen, zet al zijn budget erop in en wat blijkt: al na een paar dagen hebben zich 20 amateurwielrenners aangemeld. Dankzij zijn actie rond de Tour de France heeft Dave zijn evenement snel kunnen uitverkopen.

De kans is groot dat er ook voor uw bedrijf momenten in het jaar zijn om extra aandacht voor uw diensten te vragen. Google AdWords kan helpen om op die momenten mee te liften op het seizoen of speciale gebeurtenissen. Interesse hoe u Google AdWords voor uw bedrijf kunt inzetten? Wij helpen u graag met het opzetten van een AdWords campagne.