x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Is uw bedrijf al goed vindbaar online?

Ook online voor uw klant klaarstaan

Man en vrouw tijdens een zakelijke bespreking19 september 2014 - Als ondernemer kunt u er niet meer omheen: steeds meer consumenten beginnen hun zoektocht naar diensten en producten online. Via de laptop en ook via tablet en smartphone. Om deze klanten te bereiken, is het belangrijk dat u online vindbaar bent. Bent u benieuwd hoe u dit het beste aanpakt? Lees dan verder!

Adverteren op het moment dat uw klant u zoekt
Veel ondernemers proberen hun lokale klanten te bereiken met traditionele middelen en spenderen een groot deel van hun marketingbudget aan flyers, posters en advertenties in lokale kranten. Het moment waarop de consument langs een poster fietst of een flyer van de glazenwasser in de bus krijgt, is vaak niet het moment waarop hij een glazenwasser zoekt. De flyer verdwijnt in een la of in de prullenbak. Wanneer de glazenwasser nodig is, gaat meestal niet de la open, maar de laptop en begint de zoektocht online. Tegen dat nieuwe zoekgedrag kan geen flyer op.

De start van het aankoopproces
Het oriëntatiegedrag van de consument verandert. Het aankoopproces begint steeds vaker online, de consument vindt het fijn om zich op internet te oriënteren. Iemand die zoekt naar een schilder of loodgieter begint zijn zoektocht bijvoorbeeld op detelefoongids.nl. Een lokale boekwinkel of biologische slager wordt gezocht via een zoekmachine in combinatie met een plaatsnaam. Bijvoorbeeld: “boekwinkel Arnhem” of “biologische slager Maastricht”. Voor het opvragen van prijzen zijn vergelijkingssites populair en mond-tot-mondreclame heeft zich grotendeels verplaatst naar sociale media als Facebook en Twitter.

Tijdens het volledige aankoopproces van de consument speelt uw online aanwezigheid dus een belangrijke rol. Dat geldt voornamelijk tijdens de oriëntatiefase, maar ook verder in het proces kan de online vindbaarheid de doorslag geven. Vooral lokaal levert het meer klanten op die ook echt van plan zijn om gebruik te maken van uw diensten. Meer dan 40% van de mensen die een lokale zoekopdracht uitvoert, bezoekt daadwerkelijk uw winkel. Of neemt contact met u op. Meer dan 20% gaat zelfs over tot aankoop[1].

Het internet wordt steeds slimmer
Niet alleen het gedrag van de consument verandert, hetzelfde geldt voor het internet. Met steeds slimmere technieken worden zoekmachines steeds menselijker; het internet kan steeds beter menselijk zoekgedrag nabootsen. Iemand die zoekt met zijn smartphone hoeft bijvoorbeeld geen plaatsnaam meer te noemen in zijn zoekopdracht. De zoekmachine heeft de locatie al via de smartphone achterhaald.

Stel u heeft een fietsenwinkel in het centrum van Nijmegen. Iemand fietst op woensdagmiddag in de buurt en krijgt een lekke band. Met zijn smartphone zoekt hij naar een fietsenwinkel om de band te laten plakken. De zoekmachine ziet waar de smartphone zich bevindt en toont uw fietsenwinkel bovenaan de zoekresultaten. Het enige dat u hoeft te doen, is zorgen dat u klaar staat om deze nieuwe klant te verwelkomen. En dat uw website op basis van de juiste keywords worden gevonden. Lees meer over het gebruik van zoekwoorden in het artikel 'SEO: wat is het en hoe zet ik het slim in als ondernemer?'

De strijd om de klant
Door online aanwezig en vindbaar te zijn, kunt u met uw fysieke winkel de strijd aangaan met webwinkels. Of met uw loodgietersbedrijf de aanbieders op Werkspot.nl. Feit blijft dat als u online onzichtbaar blijft, u veel klanten misloopt. En dat laat u toch niet gebeuren?

DTG biedt ondernemers een Online Profielaan, eventueel aangevuld met het Netwerkprofiel. Daarmee staat u met uw bedrijfsprofiel op detelefoongids.nl, onze mobiele website en in de Zoek & Vind App. Het Netwerkprofiel zorgt daarnaast ook voor vermeldingen op meer dan 20 websites, zoals Google+, Facebook, Foursquare, TomTom, De Telefoongids & Gouden Gids, Allebedrijvenin, Tupalo, Vinden.nl, Buurtlink.nl, Zoeken en 1888. Bent u geïnteresseerd? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00. Wij helpen u graag.

[1] Bron: http://www.indenty.nl/sem-producten/local-presence