x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Doe uw voordeel met klantbeoordelingen

Online reviews zorgen voor meer klanten en meer omzet

Jonge man achter de computer bekijkt klantbeoordelingen
15 september 2015 - Mond-tot-mond-reclame is al eeuwen belangrijk voor ondernemers. De digitale versie van deze reclame noemt men reviews. Zet online klantbeoordelingen in voor uw bedrijf en bouw direct een goede reputatie op.

De meeste consumenten laten zich het snelst beïnvloeden door aanbevelingen van bekenden. De eeuwenoude mond-tot-mond-reclame. Maar ook beoordelingen van onbekenden zijn tegenwoordig van belang. Uit onderzoek blijkt dat 61 procent van de consumenten eerst online reviews leest voordat ze tot de aankoop overgaan. Consumenten vertrouwen websites meer waarop reviews staan en zijn daardoor eerder geneigd om met zo’n website in zee te gaan. Het gebruiken van klantbeoordelingen kan dus een doorslaggevende factor zijn in het binnenhalen van (nieuwe) klanten, het verhogen van de omzet en zorgt er tevens voor dat een goede reputatie wordt opgebouwd.

Houd bij het plaatsen van reviews op uw website de volgende zaken in gedachten:

  • Hoe meer reviews per dienst/product, des te beter.
  • Probeer reviews te krijgen van al uw diensten/producten.
  • Zorg ervoor dat u snel beoordelingen krijgt over nieuwe diensten/producten.
  • Maak het uw klanten makkelijk om een review achter te laten. Maar stel wel in dat alleen echte klanten iets kunnen invullen, om misbruik te voorkomen.
  • Bouw vertrouwen op door beoordelingen niet te bewerken. En verwijder alleen berichten die echt niet door de beugel kunnen.

Negatieve reviews
De angst van veel ondernemers zijn negatieve reviews. Breken deze reviews de zorgvuldig opgebouwde reputatie af? Het antwoord hierop is nee. Een aantal slechtere beoordelingen, tussen goede reviews, zijn juist goed voor uw bedrijf. Uit onderzoek van Reevoo blijkt namelijk dat het zorgt voor langere tijd op uw website, meer vertrouwen in de beoordelingen en meer verkoop. Vooral het vertrouwen speelt een belangrijke rol. Als er namelijk geen slechte recensies zijn, verdenkt 95 procent van de mensen dat er wordt gecensureerd of zelfs neppe reviews worden gebruikt. Als dit het geval is, werken de reviews tegen u. Houd hierbij in gedachten dat klanten complete informatie willen. Ze zullen zich ook niet richten op één beoordeling en hoeven het niet altijd eens te zijn met de review. Laat negatieve reviews dan ook gewoon staan op uw website. Maar vergeet niet om te reageren op de review en zorg ervoor dat deze klant uiteindelijk een positief gevoel krijgt.

Reviews inzetten
Het gebruik van de reviews hoeft u niet te beperken tot uw website. Maak gebruik van goede klantbeoordelingen in/op:

  • sociale media, zoals Facebook
  • zoekmachineresultaten
  • (online) advertenties
  • fysieke winkels
  • marketing materiaal, zoals folders
  • offertes
  • commerciële gesprekken

Meer reviews
Om reviews in te zetten, moet u natuurlijk wel over genoeg beschikken. Want naast een hoge beoordeling, is het aantal beoordelingen ook belangrijk voor consumenten.

Voor het verzamelen van beoordelingen zijn externe reviewsites erg populair. Zo is er bijvoorbeeld voor de horeca- en reisbranche Tripadvisor. U kunt reviews van deze websites gebruiken. Maar u kunt uw klanten ook direct vragen om een beoordeling in te vullen. U hoeft dan niet te wachten op beoordelingen, maar gaat er zelf achteraan. Een goede oplossing hiervoor is het klantbeoordelingssysteem Klantenvertellen.nl (onderdeel van DTG). Dit systeem helpt u bij het verzamelen en publiceren van klantbeoordelingen. Het is een geschikte maatwerkoplossing voor bedrijven uit alle branches.

DTG kan u helpen bij het gebruik van Klantenvertellen.nl. Neem gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.