x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Het effect van Google+ op uw online vindbaarheid

Google+ is de Google van de toekomst

2 januari 2015 - In 2011 lanceerde Google haar eigen social media platform Google+. Van de 3,3 miljoen Nederlandse profielen gebruikt 1 miljoen dagelijks dit platform. Het lijkt als social media platform dus nog niet echt aan te slaan in Nederland. Maar veel ondernemers onderschatten de waarde van een Google+ bedrijfspagina op hun vindbaarheid in Google. Want Google+ is de Google van de toekomst.

Google+ het toekomstige Google?
Google+ vormt als het ware de sociale laag over alle producten en diensten van Google. Net als op andere social media platformen zoals Facebook, kunt u op uw Google+ bedrijfspagina (persoonlijke) berichten, beelden en video’s delen met uw eigen netwerk. Met als grootste verschil: alles wat u deelt op Google+ wordt direct geïndexeerd door de zoekmachine van Google. Een gegeven om even bij stil te staan, want dat betekent ook: alles wat uw doelgroep deelt over uw bedrijf op Google+ wordt direct geïndexeerd door de zoekmachine van Google.

Uw aanwezigheid op Google+ -en de manier waarop- heeft dus grote invloed op de manier waarop u online vindbaar bent. Hoe? We leggen het uit.

Hoe is Google+ geïntegreerd in andere Google services?
Google heeft veel producten en diensten. Denk aan bijvoorbeeld Gmail, Youtube, Hangouts en Chrome. Alle Google producten zijn aan elkaar gelinkt, waarbij Google+ de sociale smeerolie is. Aan de hand van een aantal voorbeelden laten we het effect zien van Google+ op uw vindbaarheid. Hiervoor is het belangrijk om te weten: de belangrijkste connector tussen Google+ en Google’s overige producten is ‘Google Kringen’ (Google Circles). Google Circles
Voorbeeld: Google Kringen van een beginnende racefiets verkoper op Google+

Google Kringen
Kringen zijn verschillende contactlijsten die u aanmaakt binnen Google+. Maak een kring voor elke contactgroep, zoals klanten, prospects, gelijkgestemden, training deelnemers, buurtgenoten et cetera. U kunt vervolgens elk bericht met één of meerdere Kringen delen. Handig, want een klant wil bijvoorbeeld wel uw berichten met vakkennis en bedrijfsinformatie lezen, maar waarschijnlijk niet uw familievakantie updates zien. De grote voordelen van Google Kringen op uw vindbaarheid:

  • Als u door anderen wordt toegevoegd aan hun Kringen, komen vervolgens uw berichten eerder naar boven in hun zoekresultaten op Google.
  • Gebruikt u Gmail? Als u met uw muis over een contact gaat, krijgt u de optie om dit contact direct toe te voegen aan uw Kringen. En daarmee blijft uw klant, relatie of prospect regelmatig op de hoogte via uw Google+ updates.
  • En andersom werkt het ook. Voegt u via Google+ relaties toe aan uw Kringen, dan is de kans groot dat u met uw berichten direct in de mailbox van uw relaties terechtkomt. Misschien wel een potentiële klant.

Tip: Voor een zo groot mogelijk online bereik, is het belangrijk dat u altijd openbare berichten plaatst op Google+.

Google+ button
Net als de ‘like-button’ van Facebook en de ‘Tweet this button’ van Twitter heeft Google+ de ‘+1 button’. Deze kunt u eenvoudig op uw website of webshop integreren. Uw bezoekers kunnen daarmee uw website of een specifiek product of artikel op uw website delen met hun Google+ netwerk. En zoals net aangegeven: alles wat op Google+ wordt gedeeld, wordt ook opgepakt door de zoekmachine Google. U bent dus nog beter vindbaar in Google met elke ‘+1’!

In ons eerdere artikel ‘Beter vindbaar in Google door sociale media’ leggen we uit hoe de +1 knop de zoekresultaten van zijn vriend beïnvloedde en een ondernemer in zonnepanelen hiermee een extra website bezoeker bezorgde.

Elke +1 is een potentiële lead
Elke keer wanneer iemand op uw +1 knop klikt, krijgt u daarvan een melding. Omdat u en ‘de klikker’ een Google+ account hebben, kunt u precies zien met wie u te maken heeft, direct een connectie maken met die persoon en eventueel een relatie opbouwen. Hoe? Bedank hem voor de aanbeveling binnen zijn netwerk of vraag of u hem met meer informatie kunt helpen.

Met geen ander platform heeft u zoveel inzicht in en zo’n directe toegang tot de mensen die geïnteresseerd zijn in u of uw bedrijf. En op geen ander platform leidt elke actie die u onderneemt zo direct tot betere vindbaarheid.

Wilt u meer weten over Google+ bedrijfspagina's en of dit voor uw bedrijf interessant kan zijn? Wij helpen u graag. DTG biedt een Netwerkprofiel waarbij wij een Google+ bedrijfspagina voor u aanmaken en ook een pagina op Facebook en Foursquare. Daarnaast plaatsen wij uw bedrijfsprofiel op de belangrijkste sites met bedrijfsvermeldingen. Wijzigt er iets in uw gegevens? Dan past u dit zelf eenvoudig op 1 centrale plek aan. De wijzigingen worden dan automatisch op alle plaatsen waar u zichtbaar bent aangepast.