x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Google Plus vergroot uw vindbaarheid in zoekmachines

Online beter vindbaar met Google Plus

7 juli 2015 - Google bestaat uit verschillende onderdelen. Zo is er natuurlijk de zoekmachine Google waarmee u via bepaalde zoekwoorden iets opzoekt. Google Maps waarmee u eenvoudig locaties terugvindt. Naast deze twee bekende onderdelen, kent Google ook nog de onderdelen Google+ Lokaal, Google Places Zakelijk en Google Plus.

Aanwezigheid op deze verschillende onderdelen zorgt voor een verbeterde vindbaarheid in zoekmachines. In dit artikel meer informatie over hoe het onderdeel Google Plus voor u als ondernemer zorgt voor een goede vindbaarheid in Google.

Allereerst: wat is Google Plus?
Google Plus is als het ware het sociale netwerk van Google. De concurrenten zoals Facebook en Twitter hadden al vele gebruikers aangesloten op hun netwerken en Google liep achter op dit gebied. In 2011 is Google Plus gelanceerd. Inmiddels telt dit netwerk wereldwijd meer dan 500 miljoen gebruikers, waarvan zo’n 2 miljoen unieke Nederlandse bezoekers per maand.

Maar zoals gezegd is Google Plus niet alleen interessant vanwege het sociaal netwerken. Google gebruikt namelijk ook informatie uit dit netwerk voor haar zoekmachine. En dit is waar voor u als ondernemer kansen liggen!

Google Plus en de Google zoekmachine
Via het sociale netwerk Google Plus geven gebruikers aan wat ze waarderen op het internet. Dit doen zij door op de speciale Google+1 button te klikken. De +1 button verzamelt informatie over welk nieuws, welke producten en welke bedrijven gewaardeerd worden door Google Plus gebruikers. Deze informatie gebruikt Google in toenemende mate om de volgorde van de zoekresultaten te bepalen. Dus hoe hoger de waardering, hoe groter de kans dat uw bedrijf in de zoekresultaten terugkomt.

Niet alleen de volgorde van de resultaten, maar ook de manier waarop uw bedrijf in Google getoond wordt verandert door Google Plus. Zo toont Google bij de advertenties van bedrijven soms foto’s van mensen die dat bedrijf een ‘+1’ hebben gegeven. Deze foto’s worden alleen getoond als ‘de plusser’ in het sociale netwerk van ‘de zoeker’ zit.

Tot slot toont Google aan de rechterkant vaak een uitgebreid resultaat uit de zogenaamde Kenniskaart, oftewel de ’knowledge graph’. Hierin kan uw bedrijf meegenomen worden als u een Google Plus account met bedrijfsprofiel heeft.

Zo ziet bijvoorbeeld de Kenniskaart van voedselwaren winkel Stach food in Amsterdam eruit:

Hoe gebruikt u Google Plus?
Door voor uw bedrijf een Google Plus account aan te maken vergroot u al direct de kans dat u via de Google zoekmachine gevonden wordt. Voorwaarde is wel dat u een volledig bedrijfsprofiel invult. Heeft u een lokale onderneming, maak dan een speciale pagina hiervoor aan. Op deze manier is bijvoorbeeld Stach food in de Van Woustraat ook direct vindbaar via Google’s online kaart, Google Maps. En niet alleen via bijvoorbeeld het hoofdkantoor van Stach.

Nadat u uw account heeft aangemaakt, is het belangrijk om uw netwerk te activeren. Dat werkt net als bij andere sociale netwerken: plaats regelmatig relevante berichten op uw Google Plus pagina. Vermeld bijvoorbeeld bedrijfsnieuws en actualiteiten uit de branche die ook interessant zijn voor uw relaties. Eigen ervaringen en inzichten werken goed om uw doelgroep te binden. Schroom niet om duidelijk stelling te nemen. Hiermee stimuleert u de dialoog met uw doelgroep. En het vergroot uw zichtbaarheid én vindbaarheid onder een breder publiek.

Google +1 op uw website
Met een Google Plus profiel kunt u zelf een +1 knop op uw website plaatsen. Gebruikers van Google Plus kunnen dan direct hun waardering voor uw berichten en bedrijf kenbaar maken door op de +1 button te klikken. Dit alles om Google er meer van te overtuigen dat u een gewaardeerde autoriteit bent in uw branche. En die overtuiging komt uw vindbaarheid onder uw doelgroep alleen maar ten goede. Aan de slag dus!

DTG kan u helpen. Zo bieden wij ondernemers een Online Profiel. Dit is uw bedrijfsprofiel op detelefoongids.nl, onze mobiele website en in de Zoek & Vind App. Als u voor een Netwerkprofiel kiest, dan plaatsen wij uw bedrijfsprofiel op meer dan 20 partnersites waaronder Google Plus, Facebook, Foursquare, TomTom, Allebedrijvenin, Buurtlink.nl en 1888. Vermelding op deze verschillende websites dragen bij aan uw online vindbaarheid op Google. Bent u geïnteresseerd? Neem gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.