x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Google is de grootste, maar vergeet u Bing niet?

De voordelen van Bing voor ondernemers

Google vs. Bing1 maart 2015 - Met ruim 95% marktaandeel is Google de grootste zoekmachine in Nederland. Onder de overige 5%, is Bing met 3% de grootste. In dit artikel leest u wanneer deze 3% de moeite waard is en u deze zoekmachine beter niet kunt negeren.

Opkomst van Google
Misschien herinnert u zich nog de tijd dat er elk jaar een andere zoekmachine opdook. Eind jaren negentig vochten Altavista, Lycos, Yahoo en Ilse om de positie van grootste zoekmachine van Nederland. Sinds Google zich rond de eeuwwisseling begon te mengen met die strijd was het snel gedaan met de concurrentie. Inmiddels is Google al ruim 10 jaar de grootste zoekmachine van Nederland en die positie lijkt ook niet snel te veranderen. Geen wonder dat alle aandacht in zoekmachinemarketing zich richt op Google.

Google vs. BingGoogle vs. Bing

Die andere speler: Bing
Ondanks het kleine marktaandeel dat er voor de andere spelers overblijft, is het toch interessant om hiernaar te kijken. En dan hebben we het met name over Bing. Deze zoekmachine heeft in Nederland zo’n 3% van het totale marktaandeel. Laten we de consumentenmarkt buiten beschouwing, dan ziet het beeld er toch iets anders uit. Binnen bedrijven heeft Bing ruim 10% marktaandeel en in specifieke branches nog veel meer.

Bing en Microsoft
Het grotere marktaandeel binnen bedrijven heeft Bing te danken aan haar moederbedrijf: Microsoft. Microsoft is namelijk eigenaar van de zoekmachine en promoot deze via haar besturingssysteem Windows en de browser Internet Explorer. Windows en Internet Explorer worden binnen de bedrijfswereld veel meer gebruikt dan daarbuiten. Wat weer resulteert in meer gebruik van Bing.

Is Bing interessant voor u?
Als een groot deel van uw doelgroep via Bing op zoek gaat naar uw producten of diensten dan loont het om Bing mee te nemen in uw zoekmachinemarketing. Verkoopt u aan bedrijven? Dan is het zeker interessant om uw website ook goed zichtbaar te maken via Bing.

U kunt zelf achterhalen of Bing geschikt is voor u. Via een websiteanalysepakket zoals Google Analytics kunt u zien welke browsers en zoekmachines uw websitebezoekers gebruiken. Als Internet Explorer en Bing daarin al een significant aandeel hebben, dan is het zeker interessant voor u om te investeren in Bing. Als u niet over deze gegevens beschikt kunt u het eens vragen aan uw huidige klanten: welke zoekmachine gebruiken zij?

Van start met Bing
Als u zich richt op de verkoop aan bedrijven is Bing al snel een interessant marketingkanaal. Via het DTG Netwerkprofiel of het kopiëren van uw bestaande Google AdWords Campagnes kunt u snel profiteren van het opkomende marktaandeel van deze zoekmachine. Kiest u voor het Netwerkprofiel van DTG, dan zijn uw bedrijfsgegevens ook vindbaar via deze zoekmachine. Wilt u meer weten? Wij helpen u graag op weg. Neem gerust contact met ons op via (020) 408 64 00.