x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Het verhaal van uw producten: overtuig uw klanten

Voor veel consumenten is kwaliteit belangrijkste factor

Het verhaal van uw producten: overtuig uw klanten ermee
26 mei 2015 - Voor met name grote webwinkels lijkt het dat de strijd om de klant er een is van de goedkoopste prijs hanteren. De vraag is of dat altijd een verstandige keuze is. Uit onderzoek blijkt dat de kwaliteit van een product voor de consument de allerbelangrijkste factor in het aankoopproces is. En juist de kleinere online spelers lijken dat goed te begrijpen. Lees hoe 2 succesvolle jonge bedrijven het verhaal van hun producten inzetten om klanten te overtuigen.

Groeiende behoefte aan echtheid
Authenticiteit lijkt een achterhaald begrip, maar de behoefte eraan is actueler dan ooit. Klanten zijn meer en meer op zoek naar echtheid en oprechtheid. Kijk naar het grote succes van biologische retailformules als EkoPlaza en Marqt. Zij openen nieuwe vestigingen, terwijl zij toch een fors hoger prijsniveau hanteren dan gevestigde partijen als Albert Heijn en Jumbo. Die laatste 2 vechten om de consument met de prijs als belangrijkste wapen. EkoPlaza en Marqt daarentegen vertellen over de oorsprong van hun producten, delen informatie over de leveranciers en leggen de nadruk op kwaliteit.

Online lijken met name kleinere ondernemers succesvol in kwaliteit zichtbaar maken. Misschien juist wel omdat ze klein zijn en zelf de relatie onderhouden met hun leveranciers. En omdat ze zelf ook het contact hebben met hun klanten en horen waarom die klant voor hen kiest.

Kwaliteit van producten
Een mooi voorbeeld is de jongensdroom van Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie. Drie jongens uit Amsterdam die onafhankelijk van elkaar voor een culinaire richting kozen. En zo troffen ze elkaar als jongvolwassenen in de keuken van een Amsterdams restaurant. Opvallend aan de menukaart was de aanwezigheid van worst, op vele manieren bereid. De drie jongens wilden al gauw voor zichzelf beginnen en worst zou daar een rol in spelen, een hoofdrol zelfs bleek later. Ze besloten een worstreis te maken en startten daarna met Brandt & Levie, worstmaker.

Op hun website vertellen ze uitgebreid over hun leermeesters. Zo bezochten ze tijdens hun reis de befaamde slager Dario Cecchini met zijn slagerij en restaurants in een klein Toscaans dorpje. Ze leerden van Dario de fijne kneepjes van het vak, het worsten maken. Door bekende worstenmakers te bezoeken en te benoemen als leermeesters op de website, koppelt Brandt & Levie de status en de kwaliteit van deze leermeesters direct aan de eigen producten. Een slimme zet.

Ook stellen ze op de website hun partners voor. Brandt & Levie werkt het liefst met leveranciers samen met wie de jongens een persoonlijke band hebben. Met sfeervolle foto’s worden niet alleen de leverende boeren voorgesteld, maar ook de slachthuizen. Het hele proces van worsten maken staat beschreven en alle partijen die betrokken zijn krijgen letterlijk een gezicht.

Leveranciers de juiste aandacht geven
Twee jonge vrouwen met een passie voor reizen door Azië en een liefde voor sieraden en lifestyle startten met hun bedrijf À la. Zo konden zij de mooie spullen die zij tegenkwamen tijdens hun reizen online verkopen. Veel van deze spullen zijn uniek en een aantal dingen laten zij dupliceren om er meer mensen blij mee te kunnen maken. Op hun website vertellen ze uitgebreid over hun leveranciers. Zo is daar Mr. Bharat, hun steun en toeverlaat aan de andere kant van de wereld. Deze jongeman verzamelt alle handgemaakte producten en zorgt ervoor dat alle leveranciers werken onder goede omstandigheden en in goede gezondheid.

De bezoeker van de website krijgt op deze manier een prettig gevoel bij de herkomst van de sieraden en interieurspullen. Door de leveranciers een prominente plek te geven op de website, rechtvaardigen de vrouwen achter À la de prijs van de producten en creëren zij een gun-gevoel voor zichzelf en de leveranciers van zo ver weg.

Overtuigen van klanten met uw verhaal
Denk in het verlengde van deze voorbeelden eens na over wat u kunt vertellen over uw producten, over de herkomst ervan, over het productieproces, over uw eigen relatie met uw producten. Wat voor u misschien een vanzelfsprekendheid is, is dat voor uw klanten niet. Deel het verhaal van uw producten en u zult zien dat het helpt bij het overtuigen van uw klanten.

Wilt u hulp bij het maken van teksten met een verhaal? Neem dan gerust contact met ons op via (020) 408 69 00. Wij helpen u graag.