x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Ben je goed vindbaar in je regio ?

Tips om met je bedrijf lokaal beter op te vallen bij klanten

Hoe bent u in uw regio goed vindbaar?29 april 2016 - Met een website, een Facebookpagina en eventueel online advertenties doet u er als ondernemer alles aan om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken op het internet. Dit is belangrijk want driekwart van de Nederlanders zoekt minimaal één keer per dag via het internet naar informatie.

Gratis 1 maand online vindbaar! 

En steeds vaker via mobiele apparaten, op het moment dat ze daadwerkelijk op zoek zijn naar bijvoorbeeld een fietsenmaker, restaurant of garage. Stel: u bent deze fietsenmaker of restauranthouder, hoe zorgt u er dan voor dat u door hen gevonden wordt?

Veel ondernemers die binnen hun stad of regio klanten willen trekken, gebruiken offline middelen zoals flyers, een vermelding in de Telefoongids en Gouden Gids, een advertentie in de plaatselijke krant of gevelreclame. U kunt dit echter ook heel eenvoudig online doen, want grote websites, zoekmachines, mobiele apps en sociale mediakanalen richten zich steeds meer op de lokale markt. Wij geven u een paar voorbeelden.

Lokaal gevonden worden op Google
Dagelijks zoeken miljoenen mensen via Google. Deze zoekopdrachten hebben vaak een lokaal component. Iemand wil bijvoorbeeld een ‘fietsenmaker in Amsterdam’ vinden. Voor dit type zoekopdrachten toont Google lokale resultaten tussen de normale zoekresultaten. Zodra iemand ‘Fietsenmaker Amsterdam’ intoetst in Google, verschijnt rechts op de pagina een kaart met daarin alle fietsenmakers in de buurt van waar diegene zich op dat moment bevindt  (zie de afbeelding hieronder).

Google zoekresulaat fietsenmaker

Wanneer u uw website heeft geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO), is de kans groot dat uw bedrijf getoond wordt in de zoekresultaten. Hoe u dit eenvoudig doet, leest u in de whitepaper over SEO. Goed vindbaar zijn via Google kan ook eenvoudig door een Google Mijn Bedrijf account aan te maken waarin u bedrijfsinformatie kunt plaatsen en bewerken op onder andere Google Maps en Google Zoeken. Ook kunt u contactgegevens, openingstijden, foto’s en video’s plaatsen. En nieuws en updates delen met uw klanten. Zo valt u dus eenvoudig op tussen uw concurrenten.

Social, lokaal, mobiel
Foursquare zoekresultaat Inmiddels hebben veel Nederlanders een smartphone, die meestal ook is uitgerust met GPS (global positioning system). Dankzij GPS geeft de smartphone altijd aan waar de eigenaar van de telefoon zich bevindt. Deze technologie stelt u in staat potentiële bezoekers die in de buurt zijn te attenderen op de locatie van uw bedrijf. U kunt het vergelijken met het flyeren op straat, waarmee u mensen op locatie direct attendeert op uw winkel, stand of kantoor.

Er zijn verschillende applicaties die van deze technologie gebruik maken. De meest bekende is Foursquare. Foursquare is een social media platform sterk gericht op lokale bedrijven. Met Foursquare kunt u gebruikers in de buurt van uw zaak aantrekken door hen aanbiedingen te tonen.

Steeds vaker kijken consumenten online of een winkel of bedrijf open is. De website openingstijden.nl toont deze openingstijden. Met een vermelding op deze website zorgt u ervoor dat uw klanten altijd op de hoogte zijn van uw actuele openingstijden.

Uw klanten zoeken op verschillende websites naar uw informatie, zoals via Google, Facebook en detelefoongids.nl. Het is belangrijk dat uw bedrijfsgegevens juist zijn. Met het Netwerkprofiel is dat nu snel en makkelijk te regelen. U beheert zelf uw bedrijfsgegevens op 1 centrale plek en wij plaatsen het voor u op meer dan 25 belangrijke bedrijvenwebsites, kaarten apps en social media sites. Wilt u het gratis een maand uitproberen? Dat kan!


Gratis 1 maand online vindbaar!