x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Integreer offline en online marketing 

3 voorbeelden om te verbinden

Online en offline marketing24 augustus  2015 - De tijd dat advertenties in een huis-aan-huis blad of een radiocommercial niets te maken hadden met uw website, ligt ver achter ons. U vermeldt de URL van uw website immers toch ook standaard achterop uw bedrijfswagen en in de advertenties die u plaatst in de lokale krant?

Effectieve integratie van offline en online marketing gaat nog een stap verder. Sterker nog: slim gebruik van nieuwe technologieën en ideeën kan ervoor zorgen dat online marketing vrijwel naadloos aansluit op offline marketing en andersom. Logisch, wanneer u bedenkt dat uw klant ook net zo makkelijk schakelt tussen etalage en mobiele websites of tussen iPad en glossy magazine. We selecteerden 3 voorbeelden hoe u uw online en offline marketingactiviteiten op elkaar kunt laten aansluiten.

Voorbeeld 1 - QR-codes & Layar: van offline naar online
De QR-code (Quick Response Code) is waarschijnlijk de meest directe manier om offline marketing te verbinden met online uitingen. Met de vierkante, gestyleerde 'barcode' in een advertentie of op een verpakking maakt u van een offline geïnteresseerde met 1 klik op zijn mobiel een online bezoeker, die u vervolgens uitgebreide informatie of instructies over uw product kunt geven. Een mooi voorbeeld hiervan is de QR-code op de verpakkingen van de bakmixen van Dr Oetker. Even scannen met uw mobiel en u bekijkt een instructiefilm waarmee de cake niet kan mislukken. QR-codes kunt u heel eenvoudig gratis zelf maken.

Een initiatief als Layar gaat nog iets verder dan het verwijzen naar online informatie zoals de QR-code doet. De Layar-app toont bij het scannen van bepaalde advertenties of posters direct een extra interactieve laag waarin alles zichtbaar gemaakt kan worden. Letterlijk, zoals het scannen van de poster hieronder bewijst.

layar

Tip: doordat ze relatief makkelijk kunnen worden ingezet, dreigt een wildgroei aan QR-codes om ons heen, die bovendien regelmatig naar teleurstellende online uitingen verwijzen. Zorg dus dat de boodschap na het scannen van de code echt iets toevoegt. Zoals in onderstaand voorbeeld van de Bruna. Na het scannen van de QR-code krijgt de consument een filmpje met een uitleg over het boek en kan het boek direct worden besteld op de mobiele website.

QR visual Bruna

Voorbeeld 2 - Webshop op de winkelvloer: offline is online
Sommige ondernemers zien een webshop als een noodzakelijk kwaad om klanten die wegblijven uit de fysieke winkel niet te verliezen. Die webshop is echter niet aanwezig in de winkel zelf. Toch kunt u juist met de webshop klanten op de winkelvloer bedienen die op zoek zijn naar extra informatie of artikelen die alleen in een ander filiaal voorradig zijn. Om deze reden gaat HEMA (net als IKEA en Scheer & Foppen) bestelzuilen plaatsen waarmee klanten via www.hema.nl het complete assortiment kunnen raadplegen, afrekenen en laten bezorgen of reserveren in een ander filiaal. Bijkomend voordeel van een webshop in uw winkel is dat u een groter assortiment kunt voeren en zelfs de online marketing van merken kunt inzetten in uw winkel.

Voorbeeld 3 - Online klanten in de winkel: van online naar offline
Experts zijn het er over eens: de functie van winkels is aan het veranderen. Waar voorheen de fysieke winkel een pand gevuld met artikelen was, wordt deze steeds meer een showroom waar 'de beleving' centraal staat. Het daadwerkelijke aanschaffen mag dan wel vaker online plaatsvinden, maar het gevoel zit in de winkel. Een winkel waar deskundig advies wordt gegeven en gelijkgestemde klanten zijn. Een plek waar je het product echt kunt aanraken, proeven of passen. En waar men niet afhankelijk is van een pakketdienst voor men de aankoop in handen heeft. Een trend die outdoor specialist Bever heeft geïnspireerd tot het inrichten van 'click and collect' balies voor online klanten die bestellingen komen ophalen. In onderstaand model wordt dit proces duidelijk omschreven.

Click and collect MKB