x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Inspiratie voor de toekomst: verleg uw focus

Drie keer om u heen kijken

Inspiratie voor de toekomst11 mei 2015 - Dag en nacht met het bedrijf bezig. Betrokken bij iedereen, op de hoogte van alles en bovenop de dagelijkse gang van zaken. Herkenbaar beeld? Met u is dit de praktijk voor heel veel ondernemers. Zij kennen alle hoeken en nissen van hun bedrijf. En hebben volledige focus op de eigen onderneming. Vergeet echter niet om u heen te kijken, juist ook buiten uw directe omgeving.

Kijk ook online, want daar gebeurt veel waar u mee te maken gaat krijgen. Laat de waan van de dag daarom zo nu en dan de waan van de dag en ga op zoek naar inspiratie voor de dag na morgen. Lees hier 3 concrete tips voor die broodnodige inspiratie.

Tip 1: Maak kennis met een Social Media Club
Veel steden in Nederland (o.a. Utrecht, Amsterdam, Den Bosch, Groningen, Eindhoven en Breda) hebben hun eigen Social Media Club (SMC). Deze clubs bieden u de gelegenheid om te horen over de nieuwste online ontwikkelingen, kennis daarover te delen en inspiratie op te doen. Tijdens de vaak maandelijkse bijeenkomsten treft u sprekers met kennis van online thema’s als social media, big data en content marketing. Ook worden regelmatig online cases besproken van collega ondernemers uit uw regio. Iedere club bepaalt zelf de inhoud van de bijeenkomsten; er zijn regionaal dus wel wat verschillen. 

Naast kennis en inspiratie vindt u hier natuurlijk ook een interessant netwerk van ondernemers en ondernemende mensen. U kunt kosteloos en vrijblijvend deelnemen aan de bijeenkomsten door u vooraf online te registeren. Zoek in Google op ‘social media club’ en de steden in uw omgeving voor de dichtstbijzijnde Social Media Club.

Tip 2: Bezoek een grote online onderneming
Niets is zo inspirerend als een kijkje in de keuken van een ander. Zeker als die andere keuken zeer succesvol is. Stond kennis tien jaar geleden nog voor macht, nu zien steeds meer bedrijven in dat die kennis delen meer oplevert. Maak daar gebruik van als kleinere ondernemer. Een grote online speler als Coolblue biedt bijvoorbeeld ‘Rondje van de zaak’ aan. U krijgt dan een kijkje achter de schermen van het veelbesproken Coolblue hoofdkantoor in Rotterdam. Tijdens een rondleiding bezoekt u alle afdelingen zoals Klantenservice, IT Development, Merk en Productteams. Investeer een middag van uw tijd om te leren van deze succesvolle onderneming. En benader zelf ook eens een ander bedrijf op uw verlanglijstje. De kans dat u welkom bent voor een rondleiding is groter dan u denkt.

Tip 3: Abonneer u op een goede nieuwsbrief
Een open deur, maar vaak vergeten. Maak het uzelf gemakkelijk en abonneer u op een kwalitatief goede nieuwsbrief over online onderwerpen. In de meeste gevallen ontvangt u die gratis na het invullen van uw gegevens. Bij sommige aanbieders kunt u zelf aangeven of u de nieuwsbrief dagelijks, wekelijks of maandelijks wilt ontvangen. Kies liever voor een beperkt aantal nieuwsbrieven dat u wél leest, dan een grote hoeveelheid nieuwsbrieven die voor een onrustige mailbox zorgt. In dat geval verdwijnen ze maar al te vaak ongeopend in de map verwijderde items. Voor ondernemers die op zoek zijn naar brede informatie over online ondernemen zijn de nieuwsbrieven van Emerce een aanrader.

Kijkje buiten de deur
Investeer in uzelf en in uw bedrijf door juist dat bedrijf soms even los te laten. Door te kiezen voor een kijkje buiten de deur. Dat kost tijd en dat kan best lastig zijn, maar het levert u in de toekomst veel op, gegarandeerd.