x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Inspirerende online ondernemers

3 Nederlandse succesverhalen


29 juli 2016 - Internet is voor veel ondernemers een belangrijk middel om hun bedrijf te promoten. Sommige bedrijven zijn echter alleen online actief. En met groot succes. Doe inspiratie op door deze 3 succesverhalen van Nederlandse internetondernemers.

Het aantal online winkels haalt het aantal fysieke winkels al bijna in. Steeds meer bedrijven richten zich via het internet op hun klanten. Vaak gaat het om bedrijven die een webwinkel starten naast een traditionele winkel, maar ook veel bedrijven richten zich alleen op de online markt. In allerlei verschillende branches zien we dit gebeuren. 

Laat uw website gratis checken

Succesverhaal 1 - Thuisbezorgd.nl

Jitse Groen kreeg 15 jaar geleden tijdens een feestje een goed idee; een bezorgservice voor eten. Tijdens het bewuste feestje kon hij namelijk geen eten bestellen via het internet. De volgende dag registreerde de toenmalige student gelijk het domein Thuisbezorgd.nl. Ondertussen is het een van ’s werelds grootste online eten-bestelsites. Thuisbezorgd.nl is de schakel tussen consumenten en bezorgrestaurants. De klant bestelt en betaalt eventueel via de website en het betreffende restaurant komt vervolgens de bestelling brengen. Thuisbezorgd.nl is tegenwoordig actief in tien landen en ontvangt elke maand miljoenen bestellingen.

Succesverhaal 2 - bol.com
Bijna iedereen kent wel de webwinkel bol.com. In 1999 ging deze online winkel van start met de verkoop van boeken. Ondertussen is het assortiment uitgebreid naar ruim 9 miljoen producten verdeeld over diverse categorieën, zoals entertainment, elektrische apparaten, speelgoed, wonen en verzorging. Bol.com is niet alleen groot geworden op het gebied van aanbod en verkoopcijfers. Ook met online marketing scoort het bedrijf goed. Bol.com is zeer actief op social media. Met (meerdere) accounts op alle grote sociale mediakanalen plaatst het bedrijf veel berichten. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan webcare en praten klanten online veel over het bedrijf. Dat is een belangrijk onderdeel voor elke onderneming die online gevestigd is.

Succesverhaal 3 - WeTransfer
Een ander groot Nederlands succesverhaal is WeTransfer

. Deze website is een handig en gratis hulpmiddel om grote bestanden te versturen. Geen gedoe met e-mailpostvakken die vol zitten of het niet kunnen versturen van een groot bestand. Via WeTransfer verstuurt u bestanden tot wel 2GB. De oprichters wilden de website vooral simpel houden, zodat iedereen het kan gebruiken. En dat is ook één van de grote succesfactoren. Op dit moment gebruiken wereldwijd 70 miljoen mensen de service. Ondanks dat een groot deel van de inkomsten van het bedrijf uit advertenties bestaan, komt de bezoeker niet op een website vol met banners. WeTransfer kiest een andere aanpak met grote afbeeldingen op de achtergrond met een artistieke inslag. Als bezoeker vergeet u bijna dat dit vaak advertenties zijn.


Laat uw website gratis checken