x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Kansen voor ondernemers voor online vindbaarheid

Er liggen nog veel kansen voor ondernemers blijkt uit onderzoek

Afbeelding kennisartikel7 mei 2014 – Dat blijkt uit de tweede editie van de MKB Online Monitor. Dit halfjaarlijkse onderzoek wordt uitgevoerd door TNS-NIPO in opdracht van DTG. Meer dan 1.000 ondernemers uit verschillende branches hebben antwoord gegeven op vragen over hun online activiteiten. Hieronder leest u de hoogtepunten uit het onderzoek. 

Kansen tot zover nog weinig benut 
Ondernemers in het MKB benutten de mogelijkheden om online vindbaar te zijn nog veel te weinig. 25% van de websites van ondernemers is ouder dan vijf jaar en 57% is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines of mobiele applicaties. Met als gevolg dat deze sites slecht vindbaar zijn en ondernemers de kans op (potentiële) klanten laten liggen. 

Vraag naar nieuwe website 
In juli 2013 gaf 37% van het MKB aan binnen 2 jaar te willen investeren in een nieuwe website. Vandaag de dag blijkt uit onderzoek dat steeds meer ondernemers hun huidige website willen laten vervangen (47%) en daarbij graag kiezen voor een professionele aanpak. Deze professionelere aanpak blijkt uit het feit dat nog maar 18% van de ondernemers aangeeft een website te willen laten bouwen door hun ‘neefje of een kennis’. Bovendien blijkt uit onderzoek dat dit nog verder zal dalen naar 11% in de komende 2 jaar. Het investeren in een goede website is tenslotte de moeite waard; het is het online visitekaartje van ondernemers.  

Online bedrijfsprofielen vaak onvolledig
Uit het onderzoek blijkt ook dat ondernemers nog weinig actief zijn met bedrijfsprofielen op verschillende bedrijvensites zoals detelefoongids.nl, LinkedIn en Facebook. Het gevolg is dat MKB’ers via deze platformen nog onvoldoende online zichtbaar zijn of dat de informatie die gegeven wordt, niet consistent is. Zo wordt bijvoorbeeld de dienstverlening op de ene website wel uitvoerig beschreven terwijl deze op een andere website onderbelicht is. Dit is een gemiste kans voor ondernemers. Zodra (potentiële) klanten u zoeken, vinden zij u, of uw concurrent. Dit maakt dat het ontzettend belangrijk is dat ondernemers met de juiste contactgegevens op verschillende bedrijvensites staan. Naast bedrijvensites, is aanwezigheid op sociale media ook van belang. Namelijk, hoe meer er via social media over uw bedrijf gepraat wordt, des te groter de kans is dat uw bedrijf naar voren komt in de Google zoekresultaten. Wilt u hier meer over lezen? Lees dan dit artikel.
 
Wees uw concurrentie een stap voor!
Als u ervoor zorgt dat uw website up-to-date is (geoptimaliseerd voor zoekmachines en mobile proof), dan bent u uw concurrentie al snel een stapje voor, zo blijkt uit de cijfers. Neem bijvoorbeeld Google Places. Bijna de helft van de Nederlanders zoekt via Google naar bedrijfsinformatie, terwijl maar 7% van de ondernemers Google Places actief inzet. Een gemiste kans dus! 

Wat kunt u nú doen? 3 tips!

1. Beslis: nieuwe website ja of nee?
Bedenk of uw website toe is aan vervanging. Ja, het is een investering, maar dit verdient u terug op het moment dat nieuwe klanten u vinden en niet uw collega een straat verderop. Laat u die website vervolgens ook echt bouwen, zorg er dan voor dat deze geschikt is voor mobiele apparaten (smartphones en tablets) en dat deze is geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. 

2. Check: staan uw gegevens goed gepresenteerd?
Kijk waar en hoe uw bedrijf op verschillende sites gepresenteerd wordt. Klopt het telefoonnummer overal? Ontbreekt uw url nog ergens? Met behulp van onze Profielcheck, kunt u heel snel en gemakkelijk inzicht krijgen op welke websites en met welke informatie uw bedrijf online gepresenteerd staat. 

3. Doen: zorg dat u altijd én overal goed vindbaar bent!
Locatie speelt een steeds belangrijkere rol in de zoekresultaten van Google. En steeds meer consumenten zoeken via hun smartphone naar bedrijven. Ontwikkelingen die voor u als lokale ondernemer belangrijk zijn. In het kennisartikel ‘Lokale zoekresultaten steeds belangrijker voor uw bedrijf’ leggen wij u uit waarom. En tips voor als u gelijk aan de slag wilt!