x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


24/7 bereikbaar zijn

3 tips hoe u dit het beste kunt aanpakken

18 mei 2015 - Overdag zijn veel mensen vaak te druk om een afspraak te maken bij de kapper, een tafel te reserveren in een restaurant of om een online bestelling te doen. Dat zult u als ondernemer direct beamen, maar dat geldt ook voor uw klanten. Zij maken die afspraken en doen die aankopen liever in de avonduren. En dan het liefst online.

Wanneer uw bedrijf gesloten of slecht bereikbaar is, zijn uw klanten online actief en misschien wel op zoek naar uw product of dienst. Hoe kunt u als ondernemer toch 24/7 bereikbaar zijn?

1. Contact opnemen wanneer het u uitkomt
Wilt u op een persoonlijkere manier met uw klanten in contact blijven? Dan is een contactformulier op uw website een uitkomst. De klant kan aangeven waarover hij een vraag heeft en op welk nummer of e-mailadres hij te bereiken is.

U heeft bijvoorbeeld een kapsalon waardoor u veel met klanten in gesprek bent. Zowel tijdens als na kantooruren bent u daardoor slecht bereikbaar. Door gebruik te maken van het contactformulier kunt u uw klanten toch garanderen dat u ze binnen 24 uur te woord staat. Het is bij deze formulieren wel zeer belangrijk direct een bevestiging per mail te sturen. Dit kan automatisch en mag best enkel bevestiging van ontvangst zijn. De klant voelt zich gehoord en leest graag wanneer uw inhoudelijke reactie volgt.

Een voorbeeld van een contactformulier ziet u hieronder:  

Contactformulier op websites

2. Sociale openingstijden
Een andere manier om altijd 'open' te zijn, is de inzet van social media. Via uw eigen Facebookpagina of Twitteraccount kunnen klanten op ieder gewenst moment een bericht achterlaten waar u op kunt reageren. Geef duidelijk aan dat u bijvoorbeeld altijd binnen 24 uur reageert, zodat klanten weten wat ze kunnen verwachten.

Sociale mediakanalen zijn zeer laagdrempelig. Mensen maken er snel en gemakkelijk gebruik van. Als dit vaak buiten uw werktijden gebeurt, loont het om hulp in te schakelen van bureaus die gespecialiseerd zijn in ondersteuning op deze kanalen.

3. Automatisch afspraken maken
Of het nu spitsuur is of u simpelweg gesloten bent; niet elke ondernemer is in staat om ’s avonds de telefoon op te nemen, de mail te beantwoorden of te reageren via sociale media. Een manier om toch bereikbaar te zijn voor uw klanten, is via een online afsprakenplanner.

Een goed voorbeeld is het reserveringssysteem van onlineafspraken.nl. U vult vooraf in wanneer u beschikbaar bent en zodra iemand een afspraak maakt, krijgt u automatisch een herinnering.

Een ander voorbeeld is de 'bel-me-terug' functionaliteit. Klanten kunnen dan zelf een aantal tijdstippen opgeven waarop ze teruggebeld willen worden.

De voordelen op een rij:
Wat levert 24/7 online bereikbaar zijn u in het kort op?

  • U bent bereikbaar voor uw klanten, ook op de momenten dat uw bedrijf gesloten is.
  • U kunt uw klanten een volledig antwoord geven, omdat u de vraag kent en vooraf kunt uitzoeken.
  • Goede klantenservice leidt tot een goede naam en een hogere klanttevredenheid.

In het artikel 'Webcare voor de kleine ondernemer' worden meer voorbeelden besproken hoe u als ondernemer social media kunt inzetten.