x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Welke invloed heeft Google op uw online reputatie?

Tips om uw eigen reputatie te beïnvloeden

19 september 2014 - Zoekt u weleens op uw eigen naam of de naam van uw bedrijf in Google? En staat u dan ook versteld van de resultaten? Het beeld dat Google van uw persoon of bedrijf schetst, klopt niet altijd met uw verwachtingen. Of misschien zelfs niet met de werkelijkheid.

Deze resultaten kunnen uw imago negatief beïnvloeden. En dat wilt u natuurlijk voorkomen. Een goede online reputatie wordt steeds belangrijker en de rol van Google speelt daarin een grote rol. In dit artikel een aantal praktische tips om uw online imago onder controle te houden.

Online reputatie steeds belangrijker
Uw reputatie vertegenwoordigt een groot deel van uw bedrijfswaarde. Een goede reputatie helpt u om sneller betere investeerders, partners en meer klanten aan u te binden. Een slechte reputatie daarentegen kan de relatie met bestaande klanten en personeel negatief beïnvloeden. Als ondernemer heeft u het al lang begrepen: uw reputatie is van primair belang.

Steeds meer mensen zoeken naar uw bedrijf via internet. En Google is daarbij in Nederland hét startpunt. Wist u dat bijna één derde van alle zoekopdrachten bij Google een merknaam of productnaam bevatten? Als uw bedrijf of product onderdeel is van die zoekopdracht wilt u zo goed mogelijk naar voren komen. Resultaten met een negatief sentiment zoals in het voorbeeld hieronder wilt u zoveel mogelijk voorkomen.

Invloed van klanten en de media
Voor de media en uw klanten is het tegenwoordig erg eenvoudig om online een mening over uw organisatie te verkondigen en verspreiden. Denk eens aan een teleurgestelde klant die onterecht een negatief verhaal op een weblog plaatst en daar actief over bericht via Twitter. De kans is groot dat dit bericht uiteindelijk opduikt in de Google resultaten. Gelukkig kan dit ook positief uitpakken met leuke berichten, maar schadelijke berichten wilt u natuurlijk zoveel mogelijk vermijden.

Reputatie monitoren
Een eerste stap in het managen van uw online reputatie is het monitoren van de resultaten in Google. Via Google Alerts kunt u zoekopdrachten opgeven waarover Google u bericht zodra er nieuwe resultaten verschijnen. U kunt deze alerts bijvoorbeeld activeren voor uw bedrijfsnaam, merknaam of de namen van uw personeel of uw eigen naam.  Als er dan een bericht over uw persoon verschijnt in de online editie van de lokale krant, dan krijgt u een melding van Google en kunt u eventueel actie ondernemen.
Tip: download deze how to en leer stapsgewijs hoe u deze alerts voor uw bedrijf kunt instellen.

Reputatie beïnvloeden
'Voorkomen is beter dan genezen' luidt het gezegde en zo is het ook met reputatiemanagement. De beste remedie voor negatieve berichten in de Google resultaten is ervoor zorgen dat niemand iets te klagen heeft. Dat is echter niet altijd realistisch.

Om te voorkomen dat ongewenste negatieve berichten toch naar boven komen in Google kunt u de bovenste zoekresultaten zelf zo goed mogelijk invullen. We geven u twee opties:

  1. Maak voor uw bedrijf profielen aan op de belangrijkste sociale netwerken zoals LinkedIn, Facebook, Twitter en Google+. Deze nemen al snel de belangrijkste posities in de top10 bij Google in en verkleinen daarmee de kans dat eventuele negatieve berichten hoog in de zoekresultaten eindigen. 
  2. Publiceer daarnaast regelmatig op uw eigen website en uw sociale netwerken berichten en nieuws rondom uw bedrijf en producten. Deze krijgen van Google de voorkeur boven berichten van derden.

Op deze manier houdt u zelf grip op de resultaten en uw reputatie bij Google. Want voor veel ondernemers geldt: u bent wie Google zegt dat u bent!

Bekijk ook eens het product Netwerkprofiel van DTG. Hiermee hoeft u maar 1x een profiel aan te maken. Vervolgens worden uw bedrijfsgegevens op meer dan 20 websites geplaatst. Wijzigt er iets in uw gegevens? Dan past u dit voor alle locaties gemakkelijk op 1 locatie aan.