x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Extra omzet door online reviews

Laat uw klanten voor u spreken

online-review-dtg.nl4 augustus 2015 - 95% van de consumenten oriënteert zich online voordat zij een aankoop doen. Om zeker te zijn dat ze een goede keuze maken, zoeken ze steeds vaker naar online ervaringen van anderen. Sterker nog, 80% van de consumenten laat zich beïnvloeden door aanbevelingen van anderen. 

Klantbeoordelingen zijn dus big business. Steeds meer ondernemers zoeken dan ook actief naar positieve klantbeoordelingen voor hun site. Hoe u reviews kunt verzamelen en publiceren, leest u in dit artikel. Ook ziet u de toegevoegde waarde van online reviews voor Google AdWords Campagnes. 

Online ambassadeurs 
Iedere klant die online een beoordeling (review) over uw product of dienst achterlaat is een online ambassadeur van uw bedrijf of merk. Online beoordelingen zijn voor u als ondernemer dus waardevol. Vooral omdat onderzoek heeft uitgewezen dat elke klantbeoordeling wordt gezien als de meest betrouwbare factor in online aankoopprocessen:

  • 8 van de 10 consumenten hecht waarde aan klantbeoordelingen
  • 85% hiervan is gevoelig voor recensies van onbekenden
  • Klanten gaan 2 keer sneller over tot aankoop en komen vaker terug als ze vertrouwen hebben in het product, de dienst of het bedrijf
    Bron: Nielsen Global Online Consumer Reports
Reviews verzamelen en publiceren: zelf doen of uitbesteden? 
U kunt uw klanten natuurlijk zelf om een beoordeling vragen en deze op uw site plaatsen. Bijvoorbeeld nadat zij een online bestelling bij u gedaan hebben. U heeft dan volledige controle over hetgeen op uw site staat, maar het kost wel tijd. Bovendien worden deze beoordelingen vaak als minder betrouwbaar ervaren, omdat ze niet onafhankelijk zijn. 

Een andere optie is online reviews te verzamelen via een klantbeoordelingssysteem van een onafhankelijk bedrijf. Dit biedt service, snelheid en gemak. Sommige partijen dragen zorg voor alles. Van het opstellen van een vragenlijst, het verzenden van uitnodigingen om een beoordeling te geven tot het publiceren van de resultaten op uw site. Het voordeel van ‘uitbesteden’ is bovendien een grotere kans dat potentiële klanten de reviews als onafhankelijk en daarmee geloofwaardig zien. Zo verzamelt u snel en eenvoudig betrouwbare reviews.

Tripadvisor: reviewsite voor horeca- en reisbranche

Een aantal bekende klantbeoordelingswebsites zijn Zoover, Tripadvisor, Iens, Klantenvertellen of Kiyoh. Vaak richt een systeem zich op een bepaalde branche; zo is Iens gericht op restaurants en verzamelt Zoover klantbeoordelingen over vakanties. 

Waar reviews in te zetten?
Natuurlijk plaatst u uw beoordelingen op uw website. Maar het zou zonde zijn als u het daarbij laat. Uw online reviews zijn namelijk belangrijk promotiemateriaal voor uw bedrijf. Zo kunt u uw reviews gebruiken in bijvoorbeeld advertenties, brochures, uw nieuwsbrief of in uw social media posts.      
klantenvertellen

Online reviews en Google AdWords

Sommige leveranciers van klantbeoordelingssystemen zoals Klantenvertellen zijn officieel partner van Google Seller Ratings. Verzamelt u online reviews via een dergelijke leverancier en heeft u een AdWords Campagne? Dan kan uw klanttevredenheidsscore via sterren getoond worden in uw AdWords. Hierdoor valt uw campagne nog meer op in de Google zoekresultaten en onderscheidt u zich van concurrenten. 

review-restaurant-bak-klanten-vertellen

Online podium

Steeds meer ondernemers beseffen hoe belangrijk het is om online klantbeoordelingen te tonen op hun website. De beoordelingen vergroten het vertrouwen van de consument in uw producten en dienstverlening, wat extra klanten en omzet oplevert. Naast het feit dat online reviews belangrijk zijn in de laatste fase voor een aankoop, geven de reviews u inzicht in uw klanttevredenheid. En krijgt u de kans om te werken aan verbeterpunten van uw producten en/of diensten.

Geef uw klanten ook een podium om hun ervaringen met u te delen. En maak van uw tevreden klanten uw beste verkopers. DTG kan u helpen bij het gebruik van Klantenvertellen.nl. Neem gerust contact met ons op via (020) 408 69 00.