x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zo ontwerpt u een sterk bedrijfslogo

Wees origineel en spreek uw doelgroep aan

kennisartikel-dtg-bedrijfslogo11 augustus 2015 - Wat hebben die grote gele M, de swoosh van Nike en het welbekende appeltje gemeen? Ze zijn simpel, krachtig en super herkenbaar. Dat is precies de bedoeling van een goed bedrijfslogo. De eerste indruk is essentieel en het logo is het eerste dat uw klanten zien, of ze nu naar uw briefpapier of website kijken. Waar kunt u op letten bij het ontwerpen van een sterk logo? Wat wilt u uitstralen?

Het logo moet passen bij de communicatiedoelen en -strategie van uw bedrijf. Straalt het de juiste boodschap uit? Bij het ene bedrijf past een dynamisch of eigenzinnig design, terwijl de ander juist degelijkheid wil uitstralen. Zet eens op een rijtje welk imago u wilt bevorderen en wat de kerneigenschappen van uw bedrijf of product zijn. Zorg er in elk geval voor dat het geen negatieve associaties oproept.

Voor wie is het bedoeld?
Voor alle bedrijfscommunicatie, dus ook uw logo geldt: past het bij de doelgroep? Houd bij het ontwerpproces de doelgroep in gedachten en houd er rekening mee dat het logo voor iedereen duidelijk moet zijn. Heeft u bijvoorbeeld ook gecheckt of uw logo goed werkt voor mensen die kleurenblind zijn?

Less is more
Een sterk bedrijfslogo is eigenlijk altijd simpel en eenduidig: er is geen uitleg nodig. Uw logo krijgt meer zeggingskracht door overbodige vormen en kleurverloop te verwijderen. Gebruik liever geen tekening of plaatje als logo. Ze kunnen natuurlijk wel een inspiratiebron of uitgangspunt zijn voor uw ontwerp.

Is uw logo origineel? 
Ook op het gebied van logo’s bestaan er clichés. De beste logo’s onderscheiden zich van bedrijfslogo’s van concurrenten. Investeer iets meer tijd en geld in uw logo zodat deze ook echt bijzonder is.

Aan de slag!
Er zijn verschillende programma’s voor het ontwerpen van een logo. Bijvoorbeeld Adobe Illustrator. Zorg ervoor dat uw logo een vectorbestand is. Daardoor is hij schaalbaar zonder achteruit te gaan in kwaliteit en heeft hij geen achtergrond. Hierdoor is het logo bruikbaar voor meerdere doelen. Bijvoorbeeld op uw visitekaartje en briefpapier, voor relatiegeschenken en op uw bedrijfswagen of bedrijfskleding.

Ieder z’n vak
Onze designers Hieke en David ontwerpen elke dag websites en logo’s voor ondernemers. Zij delen graag wat belangrijke do’s en don’ts met u.

Do’s: 

  • Zorg ervoor dat uw logo op verschillende achtergronden bruikbaar is en test dit. 
  • Denk goed na over het lettertype, dit moet makkelijk leesbaar zijn en echt aansluiten op het ontwerp.

Donts:

  • Gebruik geen logo van een ‘stock site’ (database met afbeeldingen), de kans is groot dat een ander bedrijf uw  logo ook gebruikt.
  • Gebruik géén Wordart. Dat is niet meer van deze tijd en er zijn veel betere programma’s.

Wilt u een nieuw logo voor uw bedrijf en laat u het liever aan een professionele designer over? Laat uw logo dan ontwerpen door de online experts van DTG. Heeft u meer tips of hulp nodig? Onze online specialisten helpen u graag op weg, bel (020) 408 64 00.