x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Starten met ondernemen

Online aanwezig zonder website


10 augustus 2016 - U bent gestart als ondernemer of staat op het punt dat te doen. Uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel is geregeld en de eerste afspraken staan in de agenda. Geweldig! Hoe pakt u vervolgens door en zorgt u dat de klussen blijven komen? Een website is een goede optie. Maar wat als uw budget nog beperkt is en die site er nog even niet in zit? Kunt u dan wel goed online gevonden worden? Zeker! Dit artikel beschrijft meerdere betaalbare tot gratis tools die voor u beschikbaar zijn.

Tip! Gratis check van uw online aanwezigheid

Doe de gratis profielcheck

1. Een professionele online bedrijfspresentatie 
Op de juiste plek aanwezig zijn met een professionele en aansprekende bedrijfspresentatie, daar waar klanten u zoeken. Dat kan met het Online Profiel van DTG. Uw profiel wordt op detelefoongids.nl, de DTG mobiele website en de Zoek & Vind App geplaatst. Deze zijn samen maandelijks verantwoordelijk voor zo'n 6,5 miljoen bezoeken per maand en hebben een groot bereik onder 18-54 jarigen. Zo staat u dus met de juiste bedrijfs- en contactgegevens vermeld op het moment dat uw klanten u zoeken.

2. Uw bedrijfspresentatie op sites waar klanten komen
Uw klanten zoeken op verschillende websites als ze een bedrijf nodig hebben. Voor een goede eerste indruk wilt u daar aanwezig zijn met uw bedrijfspresentatie. Dat kan met het Netwerkprofiel. DTG plaatst uw Online Profiel op de belangrijkste sites met bedrijfsvermeldingen en de bedrijfspagina’s van Google+, Facebook en Foursquare. Wijzigt er iets in uw gegevens? Dan past u dat op één centrale plek aan. De wijzigingen worden dan automatisch op alle plaatsen waar u zichtbaar bent aangepast. Dit scheelt u tijd.

3. De digitale nieuwsbrief
Een digitale nieuwsbrief, ook wel e-mailmarketing genoemd, is een goede manier om online contact met uw relaties te onderhouden. Vertel zoveel mogelijk mensen over uw nieuwe onderneming en begin direct met het vastleggen van e-mailadressen (dat kan gewoon in Excel).

Maar hoe pakt u vervolgens zo’n digitale nieuwsbrief professioneel en efficiënt aan? Simpel, u gebruikt een online nieuwsbrieftool. Er zijn meerdere uitstekende aanbieders van deze tools. Met meer dan negen miljoen gebruikers en 500 verstuurde e-mailberichten per dag is MailChimp veruit de bekendste. Tot 2.000 relaties kunt u daar gratis gebruik van maken. De tool is erg gebruiksvriendelijk: iedereen kan het, u heeft er geen technische kennis voor nodig. Binnen tien minuten kunt u uw eerste nieuwsbrief opzetten.

4. Sociale media
Een open deur misschien, maar ga vandaag nog actief aan de slag met Twitter, Facebook en/of LinkedIn. Dat hoeft niet direct heel professioneel. Belangrijker is dat u vanuit uw passie van uzelf laat horen. Start met uw kennis delen en vertel over uzelf, ga conversaties aan. Als u de 80/20 regel (80% kennis / 20% commercie) aanhoudt voor uw posts of tweets, dan zit u goed. Meer tips? We schreven tientallen artikelen om u op weg te helpen met uw social media.

Start met online ondernemen
Doe de gratis check, leer hoe u nu online aanwezig bent en kies de opties die bij u passen. Online ondernemen met een beperkt budget kan; kies voor de juiste tools en laat u inspireren door anderen! Vervolgens verdere stappen in uw online marketing zetten? Of nu vast sparren wat de beste optie is voor uw bedrijf? Wij adviseren u graag. Bel gerust voor een vrijblijvend advies van onze online experts op (020) 408 64 00.

Doe de gratis profielcheck