x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Belang van bedrijfsnaam checken

5 tips voor de online vindbaarheid van uw bedrijfsnaam

Afbeelding kennisartikel
18/12/15 - Het kiezen van een naam voor uw bedrijf is voor de één een inkopper en voor de ander een lang proces; hoe klinkt het, hoe ziet het eruit op briefpapier en dekt het de lading? Na registratie bij de Kamer van Koophandel begint het creatieve proces van logo, huisstijl, visitekaartje en een website. En dan blijkt ineens die perfecte domeinnaam al bezet, een geschikte Facebook- of Twitternaam onvindbaar.

Oriënteer u dus liever al tijdens het kiezen van een goede naam ook online. DTG geeft u 5 tips zodat u met uw nieuwe bedrijfsnaam straks ook online goed vindbaar bent.

Tip 1: Wat vindt Google
Een goede eerste oriëntatie begint vaak bij Google. Dat geldt ook voor uw bedrijfsnaam; typ de door u bedachte naam eens in Google en bestudeer de resultaten grondig. Hoeveel resultaten heeft Google gevonden? Hoeveel resultaten zijn ook een bedrijfsnaam? En hoe moeilijk of makkelijk kunt u zich met uw bedrijfsnaam onderscheiden en hoog in de resultaten komen? Stel dat de naam die u intypt al toebehoort aan een grote concurrent, dan is het waarschijnlijk zinvol om een andere naam of een variatie op de naam te kiezen.

Tip 2: Zoek de naam op LinkedIn
In de zoektocht naar de beste naam voor uw bedrijf, biedt ook de bedrijvendatabase van LinkedIn uitkomst. Niet alleen krijgt u inzicht in het aantal vergelijkbare namen, maar ook in de branche waarin ze actief zijn en de locatie waar ze gevestigd zijn. Komt de naam al vaak voor in uw omgeving en richten deze bedrijven zich op dezelfde werkzaamheden als u? Dan kunt u misschien beter de naam iets aanpassen of voor een andere variant kiezen om toch op te vallen.  
Afbeelding LinkedIn bedrijven 

Tip 3: Test de naam op social media
De meeste social media platformen zoals Facebook en Twitter hebben als regel dat een (bedrijfs)naam maar één keer mag voorkomen. Daarom is het verstandig de door u bedachte naam eerst te testen op de voor u belangrijkste social mediakanalen. Typ de naam in de zoekfuncties van bijvoorbeeld Facebook, Twitter en Instagram en kijk wat de resultaten zijn. Het staat natuurlijk minder professioneel als u uw eigen bedrijfsnaam niet op Facebook en Twitter kunt gebruiken.

Tip 4: Check de URL
Om de online vindbaarheid van uw bedrijf te vergroten, wilt u natuurlijk de bedrijfsnaam ook als domeinnaam hanteren. Check daarom of de gewenste URL voor uw toekomstige website nog vrij is via SIDN. Registreer deze naam dan éérst als domeinnaam en daarna pas bij de Kamer van Koophandel als handelsnaam. Doet u dit andersom, dan loopt u het risico dat iemand anders uw bedrijfsnaam (die openbaar is na KvK-registratie) ‘inpikt’ als domeinnaam. Zo komt een potentiële klant, die op zoek is naar uw bedrijf via Google, misschien wel bij de verkeerde website terecht en loopt u klanten mis.  
Afbeelding SIDN url check 

Tip 5: Controleer of de handelsnaam nog vrij is
Terwijl u online research doet naar uw toekomstige bedrijfsnaam doet u er verstandig aan deze meteen ook te controleren op beschikbaarheid bij de KVK. Wanneer de bedrijfsnaam al bestaat, kan het zijn dat u voor een variant hierop of voor een andere naam moet kiezen.