x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zorg voor herkenning met een unieke bedrijfsslogan

Een goede tagline versterkt uw positie en naamsbekendheid

Afbeelding kennisartikel
9 september 2015 - U wilt zowel online als offline een sterke concurrentiepositie. Deze positie is niet alleen afhankelijk van online vindbaarheid, mond-tot-mondreclame of een mooie website. Het is ook belangrijk dat klanten zich uw bedrijf herinneren en bij u blijven terugkomen. Een pakkende bedrijfsslogan die aansluit op uw dienst en bedrijfsnaam kan daarbij net dat extra zetje geven.

Als er iets misgaat kun je ‘even Apeldoorn bellen’, er is een energiedrankje dat je ‘vleugels geeft’ en van een bepaalde verzekeringsmaatschappij kunt u ‘de vruchten plukken’. Zonder het beestje bij de naam te noemen, weet u om welke merken het hier gaat. Dat is wat een sterke bedrijfsslogan doet: het zorgt voor herkenning.

Samen met de bedrijfsnaam is de bedrijfsslogan vaak het eerste wat klanten opvalt als ze iets over uw bedrijf lezen of horen. Daarom is het belangrijk dat de slogan de lading dekt van uw dienst, het moet in één keer vertellen waar u voor staat of welk probleem u oplost. Pak een speerpunt, integreer dit in de slogan en zorg dat het direct de aandacht trekt. Een sterke slogan kan een deel van de identiteit van het bedrijf worden. Bepaalde merken en bijbehorende slogans zijn tegenwoordig onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit zorgt er voor dat merken beter worden onthouden. Hier volgen een aantal tips voor het maken van uw bedrijfsslogan.

Do's

  • Houd de boodschap kort maar krachtig.
  • Zorg ervoor dat de slagzin qua taalgebruik past bij de doelgroep.
  • Gebruik ter herkenning rijmwoorden. Bijvoorbeeld: ‘112, daar red je levens mee’, ‘Retteketet naar Beter Bed’ en ‘Duyvis voor als er een fuif is’.
  • Allitereer, dit is een andere manier van rijmen. Hierbij zijn de beginmedeklinkers of bepaalde klemtonen gelijk. Denk aan ‘de bakker bakt brood’ of ‘heerlijk, helder, Heineken. Eén van de bekendste is alliteraties is ‘Liesje leerde Lotje lopen langs de lange Lindelaan’. Deze heeft uiteraard weinig te maken met een bekende slagzin, maar het geeft wel een idee hoe allitereren werkt.
  • Maak een wordcloud. Dit kunt u heel simpel opzetten: schrijf bijvoorbeeld op een A4’tje alles wat bij u opkomt wanneer u denkt aan uw onderneming en de dienst die u aanbiedt. Bepaalde termen lijken misschien niet veel te maken te hebben met uw bedrijf, maar zorgen wel voor verrassende connecties en nieuwe ingevingen.

Don'ts

  • Een bestaande slogan gebruiken.
  • Overdrijven of een statement maken die u niet kunt waarmaken. ‘Nummer 1 sinds…’ of ‘De beste op het gebied van…’ komen niet geloofwaardig over en zijn weinig origineel. Blijf dus eerlijk.
  • Negatieve woorden gebruiken. Deze zorgen niet voor het positieve gevoel dat u wilt overbrengen.

Niet voor altijd
Bedenk ook dat een slogan niet voor altijd hoeft te zijn. Philips begon met ‘let’s make things better’, ging toen over op ‘sense and simplicity’ en gebruikt sinds kort de tagline ‘innovation and you’. Dus mocht u al jaren een slogan hebben die misschien niet meer van deze tijd is: wees niet bang voor verandering. Een nieuwe slogan kan zelfs worden ingezet als marketinginstrument. Vraag bijvoorbeeld uw klanten om mee te denken en organiseer een sloganwedstrijd.  Degene die de beste inzending instuurt, wint een gratis knipbeurt, een gratis cv-ketelcheck of een diner voor 2, uiteraard afhankelijk van de dienst die u verleent.

De copywriters van DTG bedenken dagelijks leuke, bijzondere en unieke taglines. Wilt u meer weten over bedrijfsslogans en online ondernemen? Onze online specialisten vertellen u graag meer over de mogelijkheden, bel (020) 408 64 00.