x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Online relatie met ontvanger van uw visitekaartje

4 technieken om uw visitekaartjes te digitaliseren

Timmerman zaagt hout in de buitenlucht2 juni 2014 - Zelfs nu we via allerlei digitale kanalen 24/7 online met elkaar verbonden zijn, blijven we vasthouden aan het traditionele kartonnen visitekaartje. Een prima traditie, maar wat gebeurt er met het kaartje?

Hoe weet u of de ontvanger u ook daadwerkelijk gaat bellen of mailen? Oftewel: hoe kunt u met uw visitekaartje net zo’n blijvende relatie aangaan als met een digitale connectie? De belangrijkste functie is het overdragen van uw naam en contactgegevens aan een potentiële klant of relatie. Met als doel de fysieke ontmoeting een vervolg te geven. Daarnaast versterkt een visitekaartje de eerste indruk van u en uw onderneming.

Van rolodex naar een digitale database
Vroeger belandden uw visitekaartjes in een rolodex of in een speciale map. Steeds vaker maken deze fysieke opbergmogelijkheden plaats voor digitale versies. De meest bekende is de e-mail contactenlijst in bijvoorbeeld Outlook, Hotmail of Gmail. Maar ook uw LinkedIn connecties en volgers op Facebook zijn digitale vervangers van de stapel visitekaartjes. De hamvraag is eigenlijk: hoe maakt u van de ontvanger van uw visitekaartje een online relatie? We nemen 4 technische trends onder de loep.


1. QR-code

Deze vierkante, meestal zwart-witte code lijkt op een barcode. De QR-code werkt eigenlijk hetzelfde als een barcode en kan dus gescand worden met een speciale smartphone app. Aan deze QR-code kunt u allerlei digitale informatie toevoegen:

  • directe link naar uw website of sociale mediakanaal
  • door te scannen wordt direct uw nummer gebeld
  • een zogenaamde Vcard met al uw contactgegevens wordt automatisch aan de contacten in de smartphone toegevoegd.

Voordeel: de ontvanger hoeft niet veel te doen. U kunt de informatie achter de QR-code makkelijk wijzigen.
Nadeel: weinig Nederlanders hebben de scan app nog op hun smartphone geïnstalleerd.

Zo heeft ondernemer Christian al zijn contactgegevens en foto visueel verzameld in een mobiele pagina. De QR-code op zijn visitekaartje verwijst direct naar deze pagina.

Voorbeeld QR code op een visitekaartje


2. Augmented Reality

Augmented reality voegt een digitale schil toe aan uw visitekaartje. De ontvanger van uw visitekaartje ziet deze schil via de camera van zijn smartphone. In deze schil kan opnieuw allerlei informatie geplaatst worden, zoals een bedrijfsvideo, een persoonlijke groet of een actuele aanbieding of campagne. De bekendste toepassing van augmented reality is Layar.

Voordeel: augmented reality kan echt iets toevoegen aan uw visitekaartjes wat u op papier niet kwijt kunt. Op de website van Layar zijn leuke voorbeelden ter inspiratie te zien.
Nadeel:
is erg prijzig om te laten maken!


3. NFC

Met de techniek NFC of ‘Near Field Communication’ raakt de ontvanger uw visitekaartje kort aan met zijn smartphone en wordt direct doorgeleid naar uw website of social mediakanaal, of de gegevens op het visitekaartje worden direct opgeslagen als contact op de telefoon. Hier is dus in tegenstelling tot de QR-code geen speciale scan-app voor nodig.

Voordeel: de ontvanger hoeft alleen het visitekaartje aan te raken.
Nadeel: nog weinig smartphones hebben een NFC chip.


4. TouchBase

Deze gloednieuwe technologie maakt gebruik van alle voordelen die hierboven genoemd worden. Op de achterkant van een TouchBase visitekaartje staat een patroon van touch-gevoelige inkt. De bijbehorende app herkent het patroon en toont direct de gekoppelde informatie. In deze video ziet u TouchBase in actie.

Voordeel: heel eenvoudig.
Nadelen: speciale visitekaartjes en app nodig.

Conclusie
Het visitekaartje blijft. Welke upgrade krijgt úw kaartje om aan te sluiten op dit digitale tijdperk?