x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


De kracht van waardevolle content

Waarom contentmarketing onmisbaar is, ook voor uw onderneming

contentmarketing10 augustus 2015 - Voor een sterkere band met uw klanten is contentmarketing onmisbaar. Het verbetert uw reputatie, vindbaarheid en uiteindelijk ook de omzet. Maar wat betekent ‘content’ precies en hoe zet u het succesvol in?

Content is een ruim begrip. Het is een verzamelnaam voor allerlei soorten informatie, zoals teksten, foto’s, tekeningen en video’s. Deze informatie staat bijvoorbeeld op websites, sociale media of videokanalen. 

Contentmarketing
Bedrijven zetten content de laatste jaren steeds meer in als marketinginstrument. Met contentmarketing verandert de manier van adverteren. Het gaat niet direct om verkoop maar om de toegevoegde waarde en informatie die het oplevert voor de klant. Met deze content levert u dus een (extra) gratis dienst. Het zorgt ervoor dat klanten zich meer verbonden voelen met uw merk of onderneming.  

Een goed voorbeeld is Wehkamp. Het online warenhuis is één van de grootste contentplatformen in Nederland. Op YouTube heeft het bedrijf een eigen kanaal vol met video’s over fashion, beauty en lifestyle. Op wehkamp.nl doet de klant inspiratie op, kan hij of zij trends bekijken en tips krijgen van de redactie. Zelfs in de tv-commercials richt het bedrijf zich op de experts die ze in huis hebben. Wehkamp positioneert zich daarmee niet meer alleen als webwinkel maar ook als adviestool.

Goede positie in zoekmachines
Ook voor zoekmachinemarketing is goede content essentieel. Zoekmachines zijn natuurlijk ontwikkeld om toegang te geven tot informatie op het internet. De manier waarop zoekmachines websites ranken, richt ze tegenwoordig ook steeds meer op waardevolle content. Het maken van goede content speelt dus mee in uw positie bij de zoekresultaten in zoekmachines. Ook het delen van de content op sociale media draagt bij aan een betere vindbaarheid. 

De meeste grote bedrijven zetten tegenwoordig contentmarketing, in combinatie met SEO en sociale media, in. Maar ook het midden- en kleinbedrijf kan dit doen. Goede content kan door iedereen gemaakt worden en er zijn geen campagnes nodig om het te verspreiden. Kleinere bedrijven zijn daarnaast vaak flexibeler en kunnen snel inspringen op actualiteiten. 

Neem de volgende punten mee als u aan de slag gaat met contentmarketing: 

  • Informeer, inspireer en entertain. Bezoekers moeten een reden hebben om uw content te bekijken en te delen. Informeer met bijvoorbeeld instructies van producten, deel een leuke foto of inspireer uw klant met een verslag van een bijzondere actie van uw bedrijf. Bent u bijvoorbeeld een kapper? Speel dan in op trends en seizoenen. Of laat met foto’s en video’s zien hoe uw klanten zelf thuis een feestelijk kapsel kunnen creëren. 

  • Zorg dat de content relevant is voor uw doelgroep. Maak content die echt specifiek gericht is op deze groep en richt u niet op de massa. Wees niet bang om u te richten op een kleine groep. Bedenk wat de klant wil weten en combineer dit met uw eigen doelstellingen. 

  • Gebruik de sterke punten van uw bedrijf. Bedenk waar uw bedrijf echt in uitblinkt. Blijf met uw content altijd verbonden met deze punten. Maak alleen informatie die echt past bij uw bedrijf. Kopieer niet klakkeloos succesvolle methodes, maar geef er uw eigen draai aan.

  • Denk niet dat u zoveel mogelijk content moet produceren. De kwaliteit van de informatie is belangrijk. Kijk dus meer naar de kwaliteit, dan de kwantiteit. Zorg ervoor dat uw content uniek is.

  • Voor de vindbaarheid is het aan te raden om uw content op diverse kanalen te gebruiken. Hebt u een kanaal op YouTube? Plaats hiervan dan ook video’s op Facebook.