x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Welke online kanalen zet u in?

Een overzicht van de online mogelijkheden om uw klanten te bereiken

Afbeelding kennisartikel21 september 2015 - Online zijn er veel mogelijkheden om uw klanten te bereiken. Maar welke kanalen zijn relevant voor uw onderneming en wat zijn de do’s en don’ts per kanaal?

Welke online kanalen geschikt zijn voor uw onderneming, hangt af van uw bedrijf, de branche en de doelgroep. Daarnaast speelt ook mee wat u online wilt bereiken en hoeveel geld en tijd u voor online marketing hebt. Kies voor een mix van verschillende online kanalen. Dit draagt bij aan uw online aanwezigheid en vindbaarheid.

Website
De meeste ondernemingen kiezen voor een website. Het is vaak ook de basis voor alle andere online kanalen. Er zijn tegenwoordig ook ondernemingen die er bewust voor kiezen om alleen op social media actief te zijn.

Do’s

  • Doelstellingen maken: wat wilt u met uw website bereiken?
  • Regelmatig controleren of de website nog voldoet aan uw eisen en doelstellingen.
  • Doe de websitecheck op dtg.nl en bekijk of u het beste uit uw website haalt.

Don’ts

  • Oude informatie op de website laten staan.
  • Een website die niet geschikt is voor mobiel en tablet.

Nieuwsbrief
De nieuwsbrief is een belangrijk middel om klanten te bereiken, maar wordt toch niet veel ingezet door ondernemers. En dat terwijl het een goedkope en effectieve manier is om klanten naar uw website te krijgen en op de hoogte te houden. Hiervoor heeft u natuurlijk wel een klantenbestand nodig.

Do’s

  • Bedenk een wervende, pakkende titel.
  • Zet de belangrijkste informatie bovenaan.
  • Denk goed na over het verzendmoment. Wanneer spreekt u uw klant het beste aan? Test verschillende verzendmomenten en houd bij op welk moment het verzenden leidt tot conversie op uw website.

Don’ts

  • Geen duidelijke afzender of alleen een e-mailadres in de afzendnaam. Probeer dit te voorkomen en kies als afzender de naam van uw bedrijf.
  • Ontbreken van goede landingspagina. Dit is de webpagina waar naar toe wordt gelinkt vanuit de nieuwsbrief. Zorg ervoor dat dit een relevante link is.

Bedrijfsprofielen
Een bedrijfsprofiel op verschillende bedrijvensites, zoals detelefoongids.nl, openingstijden.nl en Facebook, zorgt voor een betere vindbaarheid van uw bedrijf. Hoe uitgebreider het aantal websites waarop u met uw bedrijf vermeld staat, hoe groter de kans dat uw toekomstige klanten u zullen vinden. Maar dat is gelijk ook een valkuil, want voordat u het weet bent u het overzicht kwijt en staan er verkeerde gegevens online.

Do’s

  • Doe de Profielcheck op dtg.nl. Hiermee krijgt u een overzicht van het aantal websites waar u met uw bedrijf online te vinden bent.
  • Maak een duidelijk en volledig profiel. Plaats dit op relevante sites en vul bestaande profielen aan.
  • Houd uw bedrijfsprofiel up-to-date.

Don’ts

  • U heeft zelf geen overzicht van de websites waar uw bedrijf staat vermeld.
  • Verkeerde of onvolledige bedrijfsinformatie.

Adverteren zoekmachines
Met een advertentiecampagne op basis van zoekwoorden wordt uw advertentie getoond op de resultatenpagina’s van de zoekmachines. SEA (search engine advertising) is een goed middel om uw algemene vindbaarheid te vergroten, maar ook inzetbaar bij tijdelijke acties.

Do’s

  • Onderzoek welke termen en zoekwoorden relevant zijn.
  • Monitor uw advertentiecampagne goed.

Don’ts

  • Veel geld spenderen, zonder goed het rendement te volgen.

Social media
Het aanbod aan verschillende social media is groot. Facebook, Google+, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Twitter: het zijn allemaal manieren om in contact te komen met uw klanten. Deze kanalen vragen wel om actief onderhoud.

Do’s

  • Kies bewust op welke sociale media u actief bent en welke informatie u daarop wilt delen. Lees meer hierover in het artikel ‘Sociale media voor ondernemers: kies het juiste platform’.
  • Monitor uw accounts en reageer op opmerkingen en vragen van gebruikers.
  • Zorg voor interessante informatie. Zo stimuleert u mensen uw content te delen en bereikt u nieuwe, potentiële klanten. 

Don’ts

  • Overlaad uw volgers niet met berichten. Zorg voor genoeg content om interessant te blijven.
  • Werk- en privéberichten door elkaar heen laten lopen. Plaats geen persoonlijke berichten met uw bedrijfsaccount.

Webblog
Voor sommige branches is een weblog heel effectief. Op een blog kunt u nieuwtjes, meningen en belevenissen kwijt. Het creëert een band tussen u en uw klant. Doordat u regelmatig nieuwe informatie publiceert, heeft de klant een reden om terug te keren naar uw website. Daarnaast zorgt een blog ook voor een hogere notering bij zoekmachines. Bedenk wel van te voren of u ook daadwerkelijk genoeg ideeën hebt om te bespreken in uw blog.

Do’s

  • Plaats regelmatig nieuwe blogs. Kies voor een vast publicatiemoment, dus iedere week op woensdag bijvoorbeeld.
  • Houd het onderwerp klein en herkenbaar.
  • Haak in op de actualiteit.

Don’ts

  • Blog starten omdat veel bedrijven dit doen.
  • Starten met een blog, zonder te bedenken of u de blog kunt vullen.