x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Maak indruk met een professionele profielfoto

6 tips voor een goede foto

17 augustus 2015 - Als ondernemer bent u waarschijnlijk actief op sociale netwerken, waaronder LinkedIn, Facebook en Twitter. Uw online profielfoto is het visitekaartje van uw bedrijf en zorgt voor een onuitwisbare eerste indruk voor uw professionele netwerk. Zoals het gezegde luidt: 'U krijgt nooit een tweede kans op een eerste indruk'. Daarom geven wij 6 tips voor een perfecte profielfoto.

1. Gebruik een recente foto
Misschien een open deur, maar zorg ervoor dat u herkend wordt aan de hand van uw profielfoto. Heeft u geen snor meer, draagt u meestal een bril of heeft uw haar een andere kleur of lengte? Pas uw profielfoto’s dan aan, actualiteit is belangrijk. Het kan behoorlijk misleidend zijn als de profielfoto gedateerd is en u er niet meer op lijkt. Dit komt uw betrouwbaarheid natuurlijk niet ten goede.

2. Kijk in de camera en glimlach
Niemand kijkt graag naar een uitgestreken gezicht en ook schaterlachen geeft geen serieus beeld. Maar een brede lach zou mooi zijn. Als u dat te ver gaat, dan volstaat een glimlach natuurlijk ook. Wanneer u glimlacht, gaan automatisch uw wenkbrauwen licht omhoog. Uw gezicht krijgt zo een open indruk en dat wekt vertrouwen. Bezoekers van uw profielfoto krijgen hiermee eerder een positieve indruk van u. Wanneer u er dan ook voor zorgt dat u de mensen met een open blik recht aankijkt, maakt u sneller contact en zullen anderen u ook meer open benaderen. Stel: u bent wetenschapper, dan voldoet een profielfoto als deze profielfoto uitstekend. Albert Einstein komt serieus maar ook ‘benaderbaar’ over.

3. Laat een close-up van uw gezicht zien
Bedenk dat 72% van de social mediagebruikers gebruik maakt van de smartphone. Kunt u nagaan hoe klein uw profielfoto daarop te zien is! Zorg er daarom voor dat vooral uw volledige gezicht goed in beeld is. De rest van uw lichaam hoeft u niet op de foto te laten zien. Zorg daarbij voor een rustige achtergrond. Teveel details ogen rommelig en leiden de aandacht af van uw gezicht. Zo ook op de foto bovenaan dit artikel.

4. Zorg voor de juiste belichting en scherptediepte
Zorg ervoor dat de belichting van de foto goed is: een grauw gezicht ziet er al snel ongezond en onvriendelijk uit. Flitslicht flatteert niemand. Vraag de fotograaf om via de muur of het plafond te flitsen of loop naar het raam. Door te spelen met scherptediepte, kunt u de juiste accenten leggen. 

5. Professionaliteit is niet saai
We hebben het allemaal voorbij zien komen: de PR-dame met een glas wijn in haar hand, de consultant met een grote zonnebril op. Zorg voor een professionele foto. Dat staat niet gelijk aan saai. Kies voor neutrale kleuren, maar 'speel' met kleur door opvallende accessoires te gebruiken. Vrouwen kunnen bijvoorbeeld een gekleurd sjaaltje met bijpassende gekleurde oorbellen dragen, mannen kunnen onder hun nette jasje een appeltjesgroen overhemd dragen. Op die manier valt u toch op, zonder dat het er onprofessioneel uitziet.

6. Gebruik meerdere foto's
U hoeft natuurlijk niet overal dezelfde foto te gebruiken. Laat bijvoorbeeld een vakfotograaf een aantal goede profielfoto’s maken in één serie. Wilt u op het ene medium uzelf wat informeler profileren en op het andere wat zakelijker, dan doet u dat in ieder geval op een herkenbare manier. En blijft u professioneel.

Aan de slag! Veel plezier met het resultaat.