x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wordt uw Facebookbericht gelezen?

Tips voor berichten op uw bedrijfspagina

Kennisartikel berichten bedrijfspagina Facebook

6 oktober 2015 - Bekijk Facebook eens vanuit uw volgers. Zij scrollen meestal via een smartphone door hun nieuwsoverzicht met de verzameling berichten van hun vrienden, de bedrijven die ze volgen en advertenties. Dagelijks geven zij enorm veel data terug aan Facebook; wat ze leuk-vinden en schrijven, waarop ze klikken en reageren, welke websites ze bezoeken, waar ze zijn en met wie, hoe vaak en vanaf welk apparaat ze dat allemaal doen. Al die data verzamelt Facebook natuurlijk niet voor niets.

Reken maar uit: Facebook verzamelt elke dag data van meer dan
7,1 miljoen Nederlanders en moet dat verwerken tot een logisch nieuwsoverzicht. Het is logisch dat niet alle berichten worden getoond. Facebook toont aan de gebruiker een maximaal aantal updates en past voor deze selectie meer dan 1000 criteria toe. Deze worden gebaseerd op het ‘gedrag’ van de gebruiker. Heeft u een bedrijfspagina? De filters voor updates van bedrijven zijn behoorlijk streng.

De eigenwijze filters van Facebook
Er zijn meer dan 1000 verschillende filters die samen het zogenoemde algoritme vormen. Dit is een ingewikkeld proces waar u slechts voor een klein deel invloed op kunt uitoefenen. Hoe dit proces precies werkt, is geheim. Wat we wel weten is dat er 3 zaken zijn die zwaar meewegen in het wel of niet tonen van uw updates aan uw volgers op Facebook.

1. De mate van interactie
2. Het type bericht
3. Actualiteit

We zullen nu deze 3 onderwerpen toelichten en tips geven hoe u deze kennis kunt gebruiken op uw eigen bedrijfspagina op Facebook.

1. De mate van interactie
Interactie met uw berichten telt zwaar in het tonen van uw berichten bij uw volgers op Facebook. Wanneer zij uw updates leuk-vinden, sharen en hierop reageren, zien zij meer van uw pagina dan degenen die dat niet doen. Sterker nog: reageert een volger van uw bedrijfspagina nooit op uw berichten dan ziet degene vervolgens geen enkele update meer van u.

Tip!
Schrijf berichten die waarde toevoegen aan de belevingswereld van uw volgers. Geef via uw berichten op uw bedrijfspagina antwoord op vragen van uw volgers. Lok interactie en betrokkenheid uit door vragen te stellen, keuzes te geven of een mening te vragen.

2. Het type bericht
Facebook onderscheidt 4 bericht typen:
1. Statusupdate: dit is een bericht met alleen tekst
2. Foto update: bericht met een foto en eventueel tekst
3. Video update: bericht met video en eventueel tekst
4. Link update: bericht met een link en eventueel tekst

Facebook hecht veel waarde aan het juiste bericht type. Waren vorig jaar de foto updates nog het lievelingetje van Facebook. Dit jaar geeft het de voorrang aan video updates.

Tip!
Analyseer welk type bericht het beste door uw volgers gelezen en bekeken wordt. Plaats foto’s in uw berichten en maak gebruik van de video update.

3. Actualiteit
Of als u het omdraait: de ouderdom. Want hoe ouder uw bericht, hoe kleiner de kans dat Facebook het aan uw volgers laat zien. Een bericht kan in dit geval al binnen een paar uur ‘oud’ zijn. Bedenk maar eens hoeveel content er in een paar uur geschreven, gedeeld en geliked wordt. Vindt u het handig om ’s morgens uw berichten te plaatsen, maar komen uw volgers pas in de namiddag online? Dan is de kans aanzienlijk groot dat uw bericht niet meer in hun nieuwsoverzicht tevoorschijn komt.

Tip!
Analyseer wanneer uw volgers actief zijn op Facebook. Produceer relevante berichten voor uw volgers en publiceer deze wanneer zij online zijn. Met uw bedrijfspagina kunt u uw berichten ver van te voren al inplannen.