x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Direct een groot bereik?

Start een blog op LinkedIn!

To blog or not to blog: voordelen en voorbeelden27 juli 2015 - Stelt u zich eens voor: u schrijft een kort artikel vanuit uw passie voor uw vak en hebt direct toegang tot honderden of misschien wel duizenden lezers. Ondernemers met een eigen website weten dat de realiteit vaak anders is: zo’n groot bereik vraagt om heel veel geduld.

Contentmarketing is daarbij het toverwoord en LinkedIn speelt daar handig op in met een nieuwe dienst: de 'long-form post'. Misschien wel dé manier om direct in het vizier te komen bij zakelijke contacten en potentiële klanten. Bekende influencers* als Bill Gates en Richard Branson gingen u voor, en nu is het uw beurt.

Wat is een LinkedIn long-form post?
De long-form post is in feite een status update met veel meer mogelijkheden en opmaak opties. Zie het als een blogpost die automatisch aan uw LinkedIn profiel wordt toegevoegd en ook buiten uw eigen netwerk zichtbaar is. U heeft met uw kennis, ervaring en nieuws dus toegang tot meer dan 5 miljoen Nederlandse professionals. Maar uw potentieel bereik is nog veel groter, want ook iedereen zonder LinkedIn profiel kan uw publicatie vinden. Via Google bijvoorbeeld. Want in tegenstelling tot een status update, blijft een long-form post wel bewaard.

Voor wie
De long-form post bestaat al een paar jaar en was tot voor kort uitsluitend toegankelijk voor een aantal grote influencers, zoals Bill Gates, Richard Branson en Barack Obama. Influencers delen hun expertise, kennis, ervaringen en inzichten. En dat is precies wat LinkedIn voor ogen heeft: geen verkooppraatjes, maar waarde toevoegen in de vorm van kennis. De long-form post is een perfecte tool voor ondernemers die:

  • op basis van hun (specifieke) expertise hun zakelijke netwerk willen uitbreiden;
  • contentmarketing hoog op de agenda hebben staan;
  • nog geen website hebben en toch potentiële klanten willen bereiken via hun bestaande netwerk.
Hoe werkt het
Als er een potloodje staat afgebeeld in de ruimte voor uw status update, kunt ook u een long-form post schrijven.

Printscreen LinkedIn long-form post 

Kijk ter inspiratie eerst eens waar andere ondernemers over schrijven. Zoek op een willekeurig keyword via LinkedIn’s zoekfunctie binnen alle posts. Zoek bijvoorbeeld op ‘ondernemer’, ‘groen ondernemen’ of ‘logistiek’.

Zo draagt projectmanager Hans Groen met zijn artikelen een behoorlijk steentje bij aan de vindbaarheid van het bedrijf Novacom Europe waarvoor hij werkt, maar ook aan zijn eigen autoriteit. Met elke like, share of reactie op zijn posts bereikt hij een breder netwerk en daarmee potentiële relaties en klanten.

Printscreen LinkedIn posts Hans Groen

Nuttige tips
In elke ondernemer schuilt een expert. Begin daarom gewoon met schrijven, met daarbij 3 belangrijke tips:

  • LinkedIn heeft voorwaarden opgesteld waaraan u zich als schrijver van long-form posts aan moet houden. Zo mag u bijvoorbeeld geen reclame maken voor uw producten of diensten. Lees de voorwaarden (in het Engels) dus eerst goed door.
  • Publiceer unieke content om te voorkomen dat zoekmachines het als ‘duplicate content’ zien. kopieer dus geen exacte tekst van uw website.
  • Schrijf uw long-form post conform de schrijfstijl, opmaak en tone of voice van al uw communicatie. Op die manier zijn ook uw LinkedIn updates herkenbaar voor klanten en potentiële relaties.

*Een influencer is iemand die invloed uit kan oefenen op andere personen. Hij/zij doet dit op basis van de kennis of mening die hij heeft over een specifiek onderwerp. Dit kan gaan over een fysiek product of een abstract gegeven zoals een politieke voorkeur of mening over de maatschappij. De influencer maakt gebruik van de nieuwe communicatie mogelijkheden, zoals social media en blogs, om zijn/haar kennis of mening te delen. Het netwerk dat de influencer hiermee beïnvloedt is groter dan het gemiddelde sociale netwerk. (Bron: Erik’s blog, 2012)