x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Drie succesvolle ondernemers op Facebook

Doe inspiratie op voor uw eigen berichten

Afbeelding kennisartikel 3 succesvolle ondernemers op Facebook12 oktober 2015 – U doet hard uw best om van uw bedrijfspagina op Facebook een vruchtbaar marketinginstrument te maken. U plaatst geregeld foto’s en wanneer er een nieuwtje te melden is over uw bedrijf, staat het nog dezelfde dag op uw tijdlijn. En tóch krijgt u maar mondjesmaat reacties op uw posts. Bovendien groeit het aantal volgers maar mondjesmaat. Hoe maakt u van uw Facebookpagina een krachtig marketinginstrument? Tijd voor wat frisse inspiratie!

Een bedrijfspagina op Facebook is pas écht interessant voor uw bedrijf als deze flink wat volgers heeft en – nog belangrijker – als het u lukt de interactie aan te gaan met die volgers. Maar hoe? De 3 bedrijfspagina’s die we in dit artikel bekijken zijn totaal verschillend van toon en opzet, maar een overeenkomst is er ook: de 3 bedrijven zetten Facebook op een creatieve en succesvolle manier in om de band met hun volgers te versterken. Wat doen deze ondernemers om feedback te genereren? Laat u inspireren.

1. Van den Enghel: Vraag het uw klant
Bandenservice Van den Enghel is een autogarage in Purmerend, gespecialiseerd in auto- en motorbanden. De Facebookberichten van het bedrijf worden enthousiast gedeeld, geliked en becommentarieerd. Hoe een autogarage dat voor elkaar krijgt? Nou, door de juiste vragen te stellen.

Soms zijn vragen sterker dan antwoorden. Zeker op Facebook. Facebookgebruikers zitten niet te wachten op reclamekreten en flitsende slogans. Liever worden ze verrast, geïnformeerd en vermaakt. Bandenservice Van den Enghel heeft dat goed begrepen.

Zo roept de garage volgers op 'creatief te zijn met autobanden', vrienden te taggen 'die over de race-skills van ‘The Stig’ beschikken' en de 3 verschillen te zoeken tussen 2 foto’s van een automonteur, die een auto van nieuwe banden voorziet, zie de afbeelding. Ludiek, origineel en toch helemaal passend bij het bedrijf. Regelmatig tovert Van den Enghel een glimlach op het gezicht van zijn volgers. Bestaat er betere reclame dan dat?

Afbeelding voorbeeld succesvolle ondernemer op Facebook

2. Studio 1701: Events & wedstrijden
Fotografe Mirjam is de eigenaresse van Studio 1701 en maakt onder die vlag schoolfoto’s en fotoshoots van kinderen. Haar Facebookpagina vráágt natuurlijk om mooie kinderfoto’s en daarop trakteert ze haar volgers dan ook ruimschoots. Toch is dat niet alles.

Zo maakt Studio 1701 heel slim gebruik van de Facebookfunctie ‘Evenementen’. Een Facebookevenement is een breed begrip; zodra u iets organiseert wat in een afgebakende periode en op een bepaalde locatie plaatsvindt, dan is het mogelijk een Facebookevenement aan te maken. Studio 1701 doet dit bijvoorbeeld voor een speciale mini fotoshoot voor kinderen, zie deze afbeelding.

Afbeelding voorbeeld succesvolle ondernemer op Facebook

De voordelen van een evenement:
  • De opmaak van de pagina is overzichtelijk. Geen lappen tekst, maar alle praktische info helder op een rijtje.
  • Gemakkelijk al uw persoonlijke Facebookkennissen uitnodigen.
  • Facebook toont namelijk niet alle updates van alle pagina’s aan alle volgers. Creëert u een evenement? Dan weet u zeker dat dit prominent in beeld verschijnt bij iedereen die u uitnodigt.
3. Oog voor Ogen: Praktische tips & slimme acties
Reclamekreten op Facebook roepen eerder irritaties op dan nieuwe leads, zeiden we al. Tenzij u het zo doet als Oog voor Ogen. Deze opticien uit Den Hoorn koppelt speciale aanbiedingen aan nuttige informatie voor een zeer specifieke doelgroep.

Het verkleinen van de doelgroep kan het effect van uw boodschap vergroten. Zo roept Oog voor Ogen volgers niet op 'een gratis oogtest te komen doen', zoals elke opticien in zo ongeveer elke reclame-uiting doet. Nee! Oog voor Ogen richt zich in de post op ouders van kinderen in groep 3, zie de afbeelding. De kinderen beginnen in die klas net met lezen en schrijven en daardoor komen vaak oogproblemen aan het licht. Sluit Oog voor Ogen daarmee klanten uit? Ja, want het zijn natuurlijk niet alleen zesjarigen die voor een gratis oogmeting langs mogen komen. Maar reken maar dat ouders met kinderen in groep 3 na het lezen van deze post voor de zekerheid toch maar even met hun zoon of dochter bij de opticien langsgaan.

Afbeelding voorbeeld succesvolle ondernemer op Facebook 

Nu bent u aan de beurt

Heeft u al een goed idee voor uw eigen bedrijfspagina op Facebook? Onthoud dat creativiteit de sleutel is. Wat uw expertise ook is, er is altijd een originele én passende manier om uw bedrijf op Facebook te vertegenwoordigen. Stel uzelf de vraag: zou ik zelf op deze post reageren? Zou ik erom moeten lachen? Zou ik er iets van leren? Zou ik het doorsturen naar mijn vrienden? Is het antwoord ja, dan kunt u ervan uitgaan dat u een uitstekende Facebookpost heeft bedacht.