x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Facebookpagina versus Facebookprofiel

Het belang van een bedrijfspagina voor u als ondernemer

Jonge vrouw loopt in een drukke winkelstraat met haar smartphone
20 juli 2015 - Een veelgestelde vraag door ondernemers bij de inzet van social media is: wat levert het op? Een terechte vraag met geen eenduidig antwoord. Eén ding staat wel vast: wie social media inzet, vergroot daarmee de klantenkring en klantloyaliteit.

Facebook speelde hier goed op in en lanceerde in 2007 speciaal voor ondernemers de bedrijfspagina. Toch kiezen veel ondernemers nog voor een persoonlijk profiel voor hun bedrijf. Een gemiste kans, want met een bedrijfspagina kan zoveel meer dan met een profiel. Maar wat zijn de verschillen? DTG zet de eigenschappen voor u op een rijtje.

Eigenschappen van de bedrijfspagina op Facebook
  • Voor zakelijke relaties
  • Doordat mensen 'vind-ik-leuk' aanvinken wordt het netwerk van een bedrijf groter
  • De tijdlijn maakt het mogelijk om het verhaal te vertellen achter het bedrijf, product en de mensen die er werken
  • Mensen die op berichten van een bedrijf reageren of 'leuk-vinden' krijgen berichten in hun nieuwsoverzicht te zien
  • Berichten op een bedrijfspagina zijn openbaar, het is wel mogelijk om een selectie te maken binnen het publiek van de eigen bedrijfspagina
  • Bij elk bericht zijn het aantal 'vind-ik-leuks', reacties en hoe vaak het gedeeld is te zien
  • Uitgebreide statistieken laten zien hoeveel mensen bereikt zijn, wanneer het publiek online is en waar ze vandaan komen
  • Mogelijkheid om te promoten, bijvoorbeeld door een Facebookadvertentie te maken van uw update
  • Het is mogelijk om een nieuwsbrief, webshop en andere online activiteiten te koppelen aan de bedrijfspagina
  • Het verkeer tussen de Facebookpagina en de website van het bedrijf is meetbaar
  • Publiek kan gemakkelijk een bedrijf promoten: door op Facebook bij het bedrijf in te checken, een recensie te geven en vrienden uit te nodigen om de bedrijfspagina leuk te vinden
  • Berichten zijn tot een half jaar vooruit in te plannen
  • Bedrijfspagina kan oneindig veel 'vind-ik-leuks' hebben
  • De bedrijfspagina kan door meerdere beheerders bijgehouden worden
Eigenschappen van Facebookprofiel
  • Voor persoonlijke relaties en delen van persoonlijke ervaringen
  • Berichten verschijnen bovenaan in het nieuwsoverzicht van vrienden waarmee veel interactie is
  • Berichten sturen naar specifieke lijsten, bijvoorbeeld familie of collega's
  • Per bericht zijn het aantal 'vind-ik-leuks', de reacties en hoe vaak het gedeeld is te zien
  • Door vriendschapsverzoeken wordt het netwerk groter
  • Commerciële boodschappen zijn op een Facebookprofiel niet toegestaan
  • Berichten zijn niet vooruit in te plannen
  • Een maximum van 5.000 vrienden
  • Profielbeheer door maximaal één eigenaar
Van profiel naar bedrijfspagina
We nemen nu Visspeciaalzaak en traiteur van Oursouw en Zoon als voorbeeld. Een Visspeciaalzaak & traiteur  en een begrip in Tilburg en omstreken. Een familiebedrijf met een groot persoonlijk netwerk. Om dat netwerk zo snel mogelijk aan hen te binden op Facebook, dachten zij er goed aan te doen Facebookprofiel aan te maken. In korte tijd hadden ze meer dan 1.000 vrienden. Maar die vrienden kenden ze al en die vrienden kenden Van Oursouw al.

De Facebookinspanning moest eigenlijk leiden naar een groter bereik: het netwerk van hun huidige netwerk. Om dat voor elkaar te krijgen, openden ze alsnog een bedrijfspagina. Door middel van het promoten van geplaatste berichten, kleine advertentiecampagnes, het vragen om recensies vergroten zij hun bereik en worden snel nieuwe klanten gevonden.

Afbeelding kennisartikel bedrijfspagina

Zorg voor online ambassadeurs....

Bent u ook overtuigd en heeft u een Facebookprofiel aangemaakt om uw klanten te bereiken? Het is heel eenvoudig om uw Facebookprofiel om te zetten naar een bedrijfspagina. Facebook legt stap voor stap uit hoe u dit doet.