x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat is een hashtag?

Waarom is het een handige marketingtool?

Vrouw belt vanuit kantoor23 september 2015 - Wanneer u actief bent op social media, hebt u deze vast wel eens gezien: # met direct aansluitend een woord. Bijvoorbeeld #dtv, dat staat voor ‘durf te vragen’ en gebruikt wordt als iemand een vraag heeft. Of #fail als iemand ontevreden is over de dienstverlening van een bedrijf. Maar wat is nou de functie van die hashtags? En wat levert de inzet van hashtags u op?

Wat is een hashtag?
Een hashtag is een #-teken in combinatie met een woord. Door het #-teken direct voor een woord te schrijven, wordt dat woord op social media een linkje. Wie op zo’n hashtag klikt, krijgt een overzicht van alle berichten met die hashtag. Klik maar eens op de hashtag #MKB of de hashtag #dtv.

Afbeelding voorbeeld #MKB
Hoe gebruikt u de hashtag?
De hashtag gebruikt u in een social mediabericht om het onderwerp van uw bericht mee aan te duiden. Met als doel dat anderen uw bericht vinden en iets met uw bericht gaan doen. Maar u kunt ook op hashtags zoeken. Zo vindt u berichten die bijvoorbeeld over uw bedrijf of uw producten gaan. Wat mensen zeggen, kunt u gebruiken om uw dienstverlening te verbeteren. U kunt ook actief op zoek naar nieuwe klanten via hashtags: reageer als autodealer direct op een vraag over #winterbanden of als #fotograaf direct op onderstaande oproep:

Voorbeeld afbeelding fotograaf gezocht

Hashtags als marketingtool
U kunt hashtags die veel gebruikt worden, inzetten om meer aandacht te krijgen voor uw bericht. Die veelgebruikte hashtag moet dan natuurlijk wel relevant zijn voor uw dienstverlening. Bent u loodgieter en is Nederland net aan het bijkomen van een zware storm? Dan kunt u waarschijnlijk met #storm snel gesprekken vinden waarbij gevraagd wordt om uw hulp. Wellicht dat u er zomaar een opdracht uit krijgt of dat u tips kunt geven en daarmee uw naamsbekendheid vergroot. Zo kan een bakker met zijn berichtgeving inhaken op #speltbrood, een accountant op #belastingaangifte en een fietsenmaker op #lekkeband.

Uw eigen hashtag
U kunt natuurlijk ook een eigen hashtag bedenken door voor een relevant of zelf verzonnen woord een # te plaatsen. Stel: u organiseert een bijeenkomst, dan kunt u mensen die zijn uitgenodigd voor de bijeenkomst vragen uw hashtag te gebruiken in berichten die zij plaatsen op social media. Communiceer die hashtag al heel snel, bijvoorbeeld in de uitnodiging voor de bijeenkomst. Maar blijf de hashtag ook communiceren na de bijeenkomst wanneer u bijvoorbeeld evalueert. Zo verlengt u de aandacht.

Welke sociale mediakanalen gebruiken hashtags?
Twitter is het eerste sociale netwerk dat hashtags inzette. Dat maakte het platform snel zo succesvol: mensen konden op een snelle en eenvoudige manier over hun onderwerp met de hele wereld in contact komen. Inmiddels hebben de meeste sociale media hashtags opgenomen. In Nederland zijn dit de grootste sociale mediakanalen die gebruik maken van hashtags: Twitter, Facebook, Google+, Tumblr en Instagram.